Blog

Własne tło w portrecie Instagrama, zmiana nazwy Ig oraz Fb, nowy format reklamy Google, itd.

Instagram wprowadza możliwość zmiany tła Twojego selfie na dowolne zdjęcie! 🤯

Jane Manchun Wong na swoim Twitterze opublikowała screeny, które możecie zobaczyć powyżej. Przedstawiają one testowaną usługę jeszcze na małej grupie odbiorców. Jak to często bywa, chcą sprawdzić jak przyjmie się wprowadzona zmiana, zbadać reakcję. 📷 Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że podczas robienia zdjęcia będziemy mogli wybrać własne tło, które tak jak w działaniu greenscreena — odseparuje pierwszy plan od otoczenia. Systemem, który ma to przetwarzać w czasie rzeczywistym jest zaimplementowana rozszerzona rzeczywistość AR! 🤖 Aktualnie pojawia się możliwość wstawienia statycznego zdjęcia, lecz najprawdopodobniej będzie można również nakładać swój portret na filmy. Tworzenie contentu wchodzi na kolejny poziom! 📈 Niesamowite, jakie pomysł zostają wprowadzane do social media. Z dnia na dzień firmy ulepszają swoje usługi i zdobywają dzięki temu serca użytkowników. Snapchat na płaszczyźnie modyfikowania zdjęć z rozszerzoną rzeczywistością był pionierem. Od kiedy odmówił sprzedaży swojej firmy Facebookowi — można zauważyć walkę pomiędzy jego platformą, czyli Instagramem a Snapchatem. 🤳

Zmiana nazwy Instagrama oraz WhatsAppa 🤯
Narzędzia do zwalczania szkodliwych treści w sieci 🛑

Jeśli jeszcze nie wiesz, to te dwie marki powyżej należą do Facebooka! 😁 Zostały wykupione przez Marka Zuckerberga już jakiś czas temu. Aby nie było wątpliwości, jak podaje źródło — wraz z zespołem Mark postanowił, że doda do nazwy tych serwisów adnotację “from Facebook” choć finalna decyzja może nas zaskoczyć. 👨‍💼 Wkrótce ujrzymy nowe nazwy w Google Play oraz App Store. Na ten moment nie wiemy jeszcze, czy zmiana ta będzie widoczna wewnątrz platformy. Wygląd oraz działanie tych serwisów pozostaną wciąż takie same. Chodzi tutaj tylko o zmianę kosmetyczną. 👍

Jak pewnie wiesz, internet mocno zmaga się z filtrowaniem szkodliwych treści. Facebook wyciągnął pomocną dłoń i udostępnił kod narzędzi wykorzystywanych w tym celu (PDQ, TMK+PDQF). Zapobiegają oraz powstrzymują szerzeniu się destrukcyjnych treści w serwisie. Dzięki temu, że został on wyemitowany publicznie — zewnętrzne firmy będą mogły wykorzystać dodatkowe rozwiązania w walce np. z nieodpowiednimi treściami dla dzieci czy materiałami propagującymi terroryzm. Jest to bardzo dobry gest ze strony Marka Zuckerberga. 😍 Jak wytłumaczył Facebook — gdy pracownicy zajmujący się bezpieczeństwem znajdą zdjęcie lub film z nieprzyzwoitymi treściami, mogą wykorzystać przypisane do tych materiałów “cyfrowe odciski palców”. Za ich pomocą mogą z łatwością odszukać duplikaty i ochronić platformę przed ponownym wgraniem tych treści. Dzięki umieszczeniu kodu tych narzędzi w social media inne firmy mogą wykorzystać ten sam mechanizm, a także wymieniać się bazami “odcisków” bez konieczności udostępniania oryginalnych filmów i zdjęć. 🚫

Serwis Facebook powiedział, że stworzone przez niego narzędzia są przeznaczone do działania w skali masowej, ponieważ w prowadzonym przez niego serwisie pojawiają się MILIARDY szkodliwych zdjęć oraz plików wideo, które na bieżąco trzeba identyfikować i blokować ich dalsze udostępnianie. 📷 Firma zapowiedziała, że w przyszłości będzie nadal pracować nad rozwojem tych i innych, równie przydatnych rozwiązań. W miarę możliwości będzie udostępniać je w trosce o zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników w internecie. 👥

Dodaj galerie zdjęć do wyników wyszukiwania Google! 🔍

Użytkownicy Google Ads mają dostęp do wersji beta nowego typu prezentowania treści. Gallery ads to forma przewijanej galerii, w której reklamodawca wybiera ilość zdjęć do wyświetlania. Na razie możesz przetestować tę funkcję w wersji mobilnej. Ludzie o wiele szybciej przetwarzają obrazy, niż sam tekst. W takich sytuacjach pamiętaj o znaczeniu kolorów w marketingu. Pewnie wiesz po sobie, że w social media najpierw Twoją uwagę zwróci grafika a dopiero później jej opis. Tutaj działa dokładnie to samo! 👀 Co więcej użytkownik smartfona mając wybór obrazka, w który chce nacisnąć — czuje większą kontrole nad oglądaną reklamą. Nawet jeśli wszystko prowadziłoby do tej samej strony! 😂 Tekst dodawany do obrazków jest ograniczony do 80 znaków.

Komentarze