Blog

Czym jest landing page — dlaczego warto go stosować?

1. Czym dokładnie jest landing page

 

Jest to inaczej zwana strona docelowa. Jej celem jest przedstawienie konkretnego produktu lub usługi, który chcemy sprzedać klientowi. Posiada najważniejsze informacje i nie rozprasza widza żadnymi zbędnymi elementami. Jest często stosowana jako wsparcie dedykowanych kampanii reklamowych na którą “ląduje” użytkownik klikający w nią. Jako narzędzie sprzedażowe charakteryzuje się o wiele większą konwersją, czyli np zakończoną transakcją — niż zwykła strona internetowa. Dzieje się tak, ponieważ nie przedstawia ona jednej możliwości “call to action” tak jak landing page, tylko daje wybór działania — na przykład paskiem menu na górze witryny. 🛒

Klient trafiający na stronę główną nie będzie tracił swojego cennego czasu na poszukiwania. Twoim zadaniem jest przedstawienie mu konkretnej oferty z możliwością kupna lub rezerwacji — w zależności od Twojego celu. Ważne tutaj będą takie elementy jak:

  • Zobrazowanie korzyści jakie otrzyma klient — w zrozumiałym dla niego języku.
  • Skorzystanie z społecznego dowodu słuszności — pokaż, że inni są już zadowoleni.
  • Kilkukrotnie powtórz wezwanie do działania — niech użytkownik wie, co ma zrobić.
  • Dopasowanie strony docelowej pod odbiorcę — udowodnij mu, że jest tym, czego szukał.

 

2. Od czego zacząć przygotowania

 

Jeśli chcesz, żeby Twój landing page na prawdę sprzedawał to zapoznaj się z tymi poradami. Zaprojektowanie efektywnej strony docelowej nie jest wcale trudne, wystarczy mieć na uwadze informacje o zachowaniach użytkowników w internecie. Taka forma witryny jest efektem dwudziestu lat badań stron internetowych pod względem ich skuteczności. Kiedyś ludzie czytali praktycznie całą treść platformy www, sami przechodzili w linki oraz wyszukiwali potrzebne informacje, jednak się to zmieniło. W dzisiejszych czasach już to nie działa. Zapamiętaj, że większość populacji już je tylko przegląda! Nikt nie ma czasu ani ochoty na szczegółowe czytanie, dlatego tak ważne jest zaprezentowanie wszystkich najważniejszych danych w przejrzysty sposób na stronie docelowej. Niestety często zapomina się o tym, żeby zachować responsywność strony, choć jest to bardzo istotne. 🌐

Kreacja (grafika) reklamowa musi być ściśnie powiązana z taką stroną. Celem jest tutaj wywołanie efektu kontynuacji. Chcemy uniknąć sytuacji w której użytkownik po przejściu z reklamy będzie się zastanawiał, czy trafił w odpowiednie miejsce. Twoim zadaniem jest udowodnić mu, że strona, która właśnie się przed nim wyświetliła jest dokładnie tym, czego szukał! Aby dobrze połączyć ze sobą te dwa elementy promocji — zastosuj wspólną paletę kolorów. Jeśli na banerze tło jest zielone a elementy niebieskie — taki sam układ zaprezentuj na landing page. To samo tyczy się słów — w momencie, kiedy używasz hasła “najlepsze sesje ślubne” użyj go w oby dwóch przypadkach. 📝

 

3. Konkretne wskazówki do zastosowania

 

Im więcej dowiesz się na temat takiego sposobu prezentowania usług w internecie, tym lepiej Ci to wyjdzie. Chcemy, żebyś po przeczytaniu tego artykułu wiedział, co masz zrobić, więc podpowiemy Ci — co zrobić, aby landing page wnosił wartość do Twojego przedsiębiorstwa. 💸
Poniżej zobaczysz w przejrzystej formie wypunktowane elementy, na które musisz uważać:

  • Dodaj najważniejsze informacje powyżej “linii łamania ekranu”, czyli tam, gdzie nie trzeba jeszcze przewijać strony w dół. Jest to bowiem jej najważniejsza część, ponieważ nie każdy przed opuszczeniem witryny zagląda poniżej. Musisz umieścić tutaj przycisk zakupu, jednoznaczne wezwanie do działania, element zachęcający (np. zdjęcie, grafika, lista korzyści). Do usunięcia są wszystkie zbędne rozpraszacze: pasek nawigacyjny menu, szczegółowe opisy, linki do innych stron — wszystko to, co odwróci uwagę od zakupu.
  • Jeśli posiadasz więcej, niż jeden kluczowy produkt powinieneś posiadać do nich osobne dedykowane strony lądowania. Możesz kierować się produktami, które są najpopularniejsze, dostarczające najwyższą marżę lub zwyczajnie najdroższe. Jeśli forma się przyjmie to w przyszłości można się zastanowić pod personalizację takich stron pod konkretne grupy docelowe targetowane w kampaniach.
  • Konkretne wezwanie do działania. Może nim być zakup lub na przykład zapis na newsletter. Każdy landing musi posiadać duży,  wyraźny, kontrastujący z tłem przycisk. Obok tego rzucającego się w oczy elementu warto zawrzeć tekst w trybie rozkazującym. Dzięki temu zwiększasz szansę odbiorcy na podjęcie decyzji bez zbędnego zastanawiania się. Wykorzystywane jest to przez największe firmy świata. Taki przycisk warto umieścić także na dole strony oraz pomiędzy kolejnymi elementami strony — jeśli takowe posiada.
  • Zamieszczona charakterystyka produktowa musi być unikalna — stworzona specjalnie na potrzeby tej strony. Google wykrywa skopiowane elementy i traktuje je jako duplikat. Jeśli uzna Twój sklep za replikę może obciąć organiczne (darmowe) zasięgi. Zdarza się nawet, że ludzie porównują sobie różne oferty jednocześnie. Jeśli opisy będą wszędzie takie same — będzie kierował się tylko najniższą ceną. Pokaż się z unikatowej strony i zachęć do siebie w nietuzinkowy sposób.
  • Pisz za pomocą języka korzyści — po pierwsze musi to być zrozumiałe a po drugie musi przedstawiać jak najwięcej wartości. Wciel się w swoją personę marketingową i pomyśl, jaki problem chcesz rozwiązać. Pokaż, co otrzyma klient po zakupie produktu / usługi. Dla większości techniczne sformułowania oraz specyfikacja nic im nie mówi. Tutaj liczą się emocje oraz obietnice! Zwracaj się do klienta bezpośrednio i przekonaj go do podjęcia natychmiastowej decyzji.
  • Wystrzegaj się niczym ognia stosowania podwójnych ofert. Czasami początkujący marketerzy chcą sprzedawać przy jednoczesnym zbieraniu kontaktów mailowych. To po prostu nie działa. Klient mając dwa “call to action” jest zdezorientowany i nie wie, co wybrać. Tak jak było wspominane już wcześniej — jeden landing page — jeden cel — zero rozpraszaczy!
  • Kolejnym błędem do uniknięcia jest wielokrotny przycisk “CTA”. Jeśli ktoś wybierze opcję “Kup teraz” to nie powinno być takiej sytuacji, że zostaje przekierowany na przykład do Twojej podstrony z witryny głównej. Nagle zamiast finalizacji pojawia się przed nim kolejny raz możliwość kliknięcia “Kup teraz”. Ten drugi moment podejmowania decyzji może nieść za sobą kolejne przemyślenia, które spowodują wyjście ze strony. Nie chcesz przecież takiej sytuacji. Droga do zakupu powinna być możliwie najkrótsza.

 

 

4. Finalizacja zakupowa oraz podsumowanie

 

Najlepsze, co możesz zrobić — to zastosować całą drogę zakupową na jednej stronie. Niech Twoja strona docelowa jest tak zbudowana, żeby przeprowadziła klienta od samego początku aż do zapłacenia za zakupy. Niedocenianą sprawą jest także brak rejestracji. Taki element pozwala momentalnie zwiększyć sprzedaż i zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Ludzie często zamiast najtańszych sklepów wybiorą np Allegro, ponieważ mają tam już swoje konto i nie mają ochoty zakładać kolejnego. Spraw, żeby ten proces zbierał jak najmniej danych i był po prostu ekspresowy. Wzrost sprzedaży gwarantowany! ✅

Zadbaj także o to, żeby skonfigurować płatności internetowe. Nie może zdarzyć się nic gorszego niż to, że klient, który już podjął decyzje zakupową i przeszedł do płatności — nie może znaleźć formy, która mu odpowiada. Nie bagatelizuj różnorodności sposobów płatności. Podepnij każdy bank, blik, płatność kartą lub system obsługujący wszystko naraz. Im więcej automatyzacji, tym lepiej. 💳

Czy warto tworzyć landing page? Zdecydowanie tak! Mądrze wykorzystany stanowi ogromną możliwość zarabiania pieniędzy w internecie. Zastosuj się do powyższych porad, żeby zmaksymalizować efekty. Gdybyś miał co do tego jakieś pytania to z miłą chęcią Ci na nie odpiszemy — zadaj je tutaj. Miłego dnia! ❤

Komentarze