Blog

Barbie szał, światowa obsesja czy świetny marketing?

Hejka!

Dziś szybko się z Wami witamy bo sporo newsów mamy! 😎

Oryginalna maszyna Sprite na londyńskim dworcu King’s Cross. 🚋 Firma stworzyła ciekawy automat z napojami — nie wydaje on napojów, kiedy uwaga… jest zbyt spokojnie. 🤯 Otóż urządzenie reaguje na irytujące sytuacje w otoczeniu, takie jak hałas czy opóźnienie pociągu i tylko wtedy wydaje picie. 😱Pomysł wiąże się z globalną komunikacją marki, której hasło brzmi: „Heat Happens, Stay Cool”. Przyznacie, że zaskakujące rozwiązanie.

Równie ciekawe działania marketingowe kręcą się wokół filmu „Barbie”. 💖 Zdaje się Wam, że firmy oszalały i nagle wszystko jest różowe? 🤨 Całe miasta aż “świecą” różem. To wszystko po to, abyśmy i my oszaleli i (bo to przecież marketing ma na celu) kupowali więcej. 🛍️ Działania mają na celu wywołanie efektu przeniesienia odbiorcy do innego świata, aby ten zatracił się w jakiejś historii i chciał być jej głównym bohaterem. Wiadomo, że nie da się tego zrobić, więc w efekcie odbiorca kupuje rzeczy z nią związane.

Zobaczcie co się stanie, kiedy wpiszecie w Google Ryan Gosling albo Margot Robbie. 🤭

Słuchanie Radia Piekary? 📻 Stacja jest kojarzona głównie ze śląskimi szlagrami. Tymczasem… rusza z pierwszą w Polsce audycją AI. Poprowadzi ją prezenterka AI Basia. Premiera miała miejsce 22 lipca, w Światowy Dzień Mózgu. 🧠

Pozostając w tematyce AI — Microsoft Teams dodaje filtry „makijażu” 💄oparte właśnie na sztucznej inteligencji firmy Maybelline. Rozmowy wideo, podczas pracy zdalnej, kiedy mamy gorszy dzień i nie wyglądamy najlepiej przestaną być problemem. 🤭

Wiemy, że są wakacje ☀️ i mamy nadzieję że nie zepsuliśmy właśnie nikomu humoru, przypominając o studiowaniu, 🤓 ale chcemy przyjrzeć się identyfikacjom wizualnym uczelni wyższych w Polsce. Okazuje się bowiem, że Uniwersytety idą w stronę nowoczesności. Obczajcie przykłady rebrandingu polskich uczelni. 

Meta miała duże ambicje związane z okularami AR. 🕶️ Nie idzie im jednak tak gładko, jakby sobie tego życzyli. Ostatnie niepowodzenia przesuną raczej publiczną premierę w czasie. Czy Mecie uda się stworzyć równie dobry produkt jak Apple VisionPro? Czy Apple podbije rynek, zanim Meta na niego dotrze? 🤔 Czas pokaże, my obiecujemy Was updatować.

Niepowodzenie aplikacji Threads? 🕵️‍♀️ Chociaż jest zbyt wcześnie, aby naprawdę ocenić, jaki może być jej potencjał, to liczby budzą uzasadnione obawy. Sensor Tower poinformował, że dzienna liczba aktywnych użytkowników Threads spadła o około 70% od czasu premiery. Aplikacja jest dość prosta i ma w porównaniu z konkurencyjnym dość ograniczone możliwości co przyczyniło się pewnie do tymczasowego spadku liczby użytkowników. Możliwe, że po dodaniu nowych opcji Threads ponownie zyskają na popularności. 💪

Jedziemy dalej, przyśpieszamy tempo.… 🔥 czyli nasza nowa seria SZYBKIE NEWSY.

📌 Ciekawa reklama la Mobilière, szwajcarskiej firmy ubezpieczeniowej.

📌 Możliwość znalezienia reklam na platformie i sprawdzenia ich szczegółów, m. in. zasięgu, daty publikacji i targetowania 👀 - takie rzeczy na TikToku.

📌 Nawiązanie do tego, o czym pisaliśmy wyżej - Promocja Barbie i Oppenhaimer to najlepsza kampania marketingowa 2023 roku. 🔝 Nawet kosz na śmieci 🗑️ nie został obojętny. 😂

📌 Problem Volkswagena przez reklamę ze zmarła piosenkarką — Elis Regina, „wskrzeszoną” przy użyciu Sztucznej Inteligencji. 🧠

📌 Nowe logo Twittera!

Uf, trochę dziś tego było! Mamy nadzieję, że doczytaliście do końca. 😄 Miłego! 👋

Komentarze