Blog

Zmiany, które powinieneś poznać

Hejka 😎 Wyszło słonko, czas więc, by i efektywny tydzień ujrzał światło dzienne.
Dziś kilka nowości od Facebooka, które szczególnie zaciekawią tych, którzy się na nim reklamują. No to zaczynamy!

Efektywne jest to, że reklamy na Facebooku pojawiły się zarówno wśród wskazań jako najbardziej lubiane (22% badanych) oraz jako… najbardziej irytujące (19% badanych)

Nie zaskoczy Was jednak to, że wpływ tego rodzaju reklam na decyzje zakupowe jest wciąż największy wśród pokolenia Z. 47% przedstawicieli wspomnianego pokolenia przyznało, że facebookowa reklama ma wpływ na decyzję o kupnie danego produktu.

Jako reklamodawca na Facebooku, powinieneś wiedzieć, że będziesz mógł tworzyć reklamy video zawierające ankiety 😍 To efektywny sposób, który z pewnością skłonni do wyrażenia swojego zdania. Wydaje się nieinwazyjny, a więc powinien spotkać się z pozytywnym odzewem. Jakiś czas temu wujcio Facebook umożliwił dodanie ankiet w relacjach na żywo, a teraz opcja ta obejmie także materiały promocyjne. W efekcie zwiększy się zaangażowanie w przekazy reklamowe, w serwisie. Jesteśmy o tym przekonani!

reklamy z ankietą

źródło: socialmediatoday.com

Wujcio Facebook rozpoczął także testy dotyczące reklam produktowych, w których wyświetla się więcej niż jedna marka. W teście, jak zawsze chodzi o EFEKT 😍👉 ocenę czy tego rodzaju przekaz reklamowy, tworzy wartość.

Działania te mogą naszych zdaniem przynieść ciekawe kampanie reklamowe, dać początek nawiązaniu efektywnej współpracy między markami, ale bardziej należącymi do jednej grupy biznesowej. Z pewnością zmniejszą się także koszty kampanii reklamowej.
Zastanawiamy się czy sami będziemy mogli wybrać markę, z którą wystąpimy w kampanii? Czy nie powstaną reklamy dwóch konkurencyjnych marek? Jak marki będą się rozliczać za swoją reklamę?

Cóż czekamy na oficjalne informacje od Facebooka, podobnie jak w przypadku testów ankiet.
Facebook testuje, a tymczasem reklamodawcy go oskarżają.…o zawyżanie statystyk video! Reklamodawcy oskarżają go o ukrywanie błędu w sposobie obliczania średniego czasu oglądania wideo oraz to, że serwis miał robić to świadomie. Czy otrzymywaliście przekłamane dane i mogliście nieprawidłowo planować swoje wydatki reklamowe?
Już to dziś pisaliśmy, ale znów trzeba czekać na oficjalne informacje od Facebooka, ale od czego macie nas! Jak tylko czegoś się dowiemy, damy Wam znać!

To nie koniec wieści od wujka Facebooka. Zapowiedział on nową wersję Messengera. Messenger 4 ma być prostszy w obsłudze i posiadać tylko 3 główne zakładki. Pierwsza z nich będzie dotyczyła rozmów, druga ma ułatwiać wyszukiwanie znajomych oraz orientowanie się kto jest aktualnie dostępny. Z kolei trzecia zakładka pozwoli na odkrywanie w sieci konkretnych treści, którymi możesz być zainteresowany 😎

Skąd te zmiany? To wynik przeprowadzonego sondażu, w którym dla 71 % internautów prostota i wygoda korzystania z aplikacji okazała się najważniejsza.
Wśród nowości pojawi się także możliwość łatwego zmieniania kolorów dymków w prowadzonych konwersacjach.
Na koniec mamy jeszcze perełkę.…muzyczną!
Facebook wprowadza możliwość odtwarzania muzyki w Stories i w News Feedzie. Tym samym możliwe stanie się dodanie piosenek do zdjęć i video, a nawet dodanie muzyki do swojego profilu!

 

muzyka w stories

źródło: newsroom.fb.com

 

Facebook tłumaczy to faktem, iż muzyka lepiej oddaje emocje oraz nastrój.
Cieszycie się na zmiany? 😁

Komentarze