Blog

YouTube goni Netfixa, a także o eksperymencie X i staraniach Threads

Hejo! 👋

Rozruchowy początek stycznia już za nami! 🤗 Przyzwyczailiście się już do pisania w dacie 2024 zamiast 2023? Przyznajemy, że nam wciąż zdarzają się pomyłki. 🤣 Udaje Wam się wytrwać w noworocznych postanowieniach? 💪 Jednym z naszych postanowień jest dostarczanie Wam coraz to ciekawszych treści, dlatego bez zbędnego pitu-pitu lecimy z tematem. 🚀

Okazuje się, że YouTube też ma spore ambicje na ten rok. W 2024 ma szansę wyprzedzić Netfliksa pod względem oglądalności na ekranach telewizorów. 📺

Takie prognozy przewiduje sam Robyn Sumner, dyrektor agencji EssenceMediacom w Wielkiej Brytanii. Okazuje się bowiem, że liczba godzin spędzonych z YouTube oglądanym na ekranie telewizora w ubiegłym roku wzrosła o 32 proc., 📈 podczas gdy wzrost w przypadku Netfliksa wyniósł zaledwie 0,4 proc.

Czy są tutaj startupy z ofertą dla marketingu? Sprawdźcie to — „Martech Landscape 2024” i poznajcie te technologiczne spółki, które najefektywniej pomagają w walce z marketingowymi wyzwaniami. 💪 To pierwsze takie opracowanie w polskim ekosystemie marketingu, które ma pomóc w znalezieniu tych firm, które najlepiej wykorzystują nowe technologie do stawiania czoła marketingowym challengom.

Jak to w tym marketingowym świecie bywa, nie obejdzie się też bez dram. Kolejna jest związana z umieszczeniem 🍾 na butelce „szampana” dla dzieci wizerunku Tomasza Kota w roli Pana Kleksa, z czego sam Pan Tomasz jest — delikatnie mówiąc — niezbyt zadowolony. Po jego rozmowie z producentem udało się załagodzić sytuację. Producent zgodził się przekazać część środków pochodzących ze sprzedaży napojów na cele charytatywne, a Pan Tomasz deklaruje, że on sam nie pobierze żadnego wynagrodzenia.

Tymczasem Threads pracuje nad rozwiązaniem problemu niedopasowanych treści. Sprawa dotyczy sekcji “Dla Ciebie”. Zauważyliście więcej “śmieciowych treści w ostatnim czasie”? Według Adama Mosseriego, CEO Instagrama, Threads pracuje nad ulepszeniem algorytmu. i rozwiązaniem tego problemu. 💡 Ma na celu ograniczenie wyświetlania kontrowersyjnych treści, z jednoczesną maksymalizacją zaangażowania użytkowników.

Wygląda na to, że eksperyment X polegający na pobieraniu od wszystkich użytkowników 1 dolara za utworzenie konta nie miał większego wpływu na liczbę pobrań aplikacji w dwóch regionach testowych. Ciekawe jakby to wyglądało, gdyby opłata była większa. 🤔

Użytkownicy nadal mogą pobierać aplikację i korzystać z niej bezpłatnie w obu regionach, ale opłata w wysokości 1 dolar umożliwia postowanie i wchodzenie w interakcje z innymi postami w aplikacji.

No i jedziemy standardowo z szybkimi newsami. 🚀

➡️ Przekonajcie się jak pojawienie się algorytmów AI 🧠 namieszało w gaming marketingu.

➡️ “Sztuczna inteligencja“ Słowem Roku 2023! Sprawdźcie innych kandydatów do wygranej. 🥇

➡️ I na koniec Fake OOH, czyli reklamy zewnętrzne, które nie istnieją. 🕵️‍♀️

Tyle ciekawostek na dziś. Mamy nadzieję, że znaleźliście w artykule coś interesującego dla siebie. 😎

Staraliśmy się. 😄

Miłego weekendu i.. do następnego tygodnia! 👋

Komentarze