Stwórz skuteczny formularz kontaktowy na Twojej stronie
Autor: zpomyslami w Strony wwwFormularz kontaktowy, czyli miejsce w którym użytkownicy zostawiają np. swoje dane oraz zapytanie. Zobacz co zrobić, żeby ludzie chętnie go wypełniali. Przedstawiamy listę porad oraz błędów, których należy unikać. ✅
Tworząc stronę kontaktową jako pierwsze do głowy przychodzą nam: adres e‑mail, numer telefonu oraz lokalizacja. Tak na prawdę ludzie różnią się od siebie, więc każdy preferuje własną drogę do kontaktu. W momencie, kiedy nie znajdzie akurat tej, którą zawsze wybiera — opuści stronę i poszuka jej u konkurencji. Żeby tego uniknąć pokażmy wszystkie sposoby kontaktowe. W tym tytułowy formularz kontaktowy. 🙂 Czasami sam moment zapytania odgrywa dużą rolę podczas wyboru. Przeważnie telefony nie są odbierane późnymi godzinami. Z drugiej strony jeśli klient ma więcej niż jedno pytanie i zależy mu na szybkiej odpowiedzi — zadzwoni do Ciebie. 📞
Tworząc formularz kontaktowy dajesz możliwość zapytania osobie, która jeszcze nie jest zdecydowana. Poprzez wiadomości budujesz relację i sprzedajesz w bardziej spersonalizowany sposób. Jest zdecydowanie inaczej, niż przez ogólne komunikaty dla wszystkich odwiedzających stronę. Co więcej, kontakt podejmowany jest wciąż w Twojej witrynie. Dokładnie to samo tyczy się metody sprzedaży poprzez landing page. Po przesłaniu pytania internauta może przeglądać kolejne podstrony. Klikając w e‑mail zostaje przeniesiony do połączonej aplikacji lub przechodzi na swoją skrzynkę w nowej karcie. Co może się teraz wydarzyć? Po przesłaniu wiadomości — zamknie poprzednią kartę. 📧
Jak podnieść skuteczność formularza
Wpływ mają na to elementy takie jak: wygląd, układ, wymagane dane oraz sam przycisk. Zaczynając od początku musisz wiedzieć, że im prostszy oraz krótszy formularz, tym lepsza konwersja. Więcej ludzi chętnie umieszcza swoje dane jeśli widzi, że nie stracą na tym dużo czasu oraz nie muszą podawać zbyt wielu informacji o sobie. Zachowaj układ pionowy — umieść pola jedno pod drugim. Mniejsze odstępy pomiędzy nimi spowodują iluzję krótszego formularza. Najlepiej, jeśli poprosisz tylko o te informacje, które są niezbędne do późniejszego kontaktu. Jeśli chcesz, aby Twoja lista była bardziej spersonalizowana możesz dodać pola, które są opcjonalne. Zaznacz je wtedy w widoczny sposób. Pozwól odbiorcy samemu zadecydować. Opis wypełnianej rubryki umieszczaj nad nią, zamiast wewnątrz. Dzięki temu osoba zawsze widzi co powinna wpisać. 👍
Jeśli użytkownik wypełni jakieś pole błędnie — pokaż mu w widoczny sposób, gdzie powinien wprowadzić poprawkę. Równie ważne będzie przekazanie prostego, jednoznacznego komunikatu o tym, jak przeoczenie naprawić. Jak ognia wystrzegaj się kasowania wszystkich wypełnionych rubryk po popełnieniu błędu. Mało kto ma ochotę na ponowne wpisywanie wszystkich danych. ⛔
Przycisk potwierdzający przemyśl pod kątem wartości jaką otrzymuje wypełniający. Zamiast zwyczajnego “wyślij” umieść na nim na przykład “odbieram darmowego ebooka” albo “proszę o kontakt”. Niech to będzie coś ciekawego i zachęcającego. Niech wygląda także tak, że wiadomo, że jest klikalny. Zajmujemy się projektowaniem stron internetowych od lat. Jeśli potrzebujesz zamontowania takiego formularza na Twojej stronie — zobacz więcej informacji tutaj. 👈
Komentarze