Blog

Social media wciąż się zmienia

Hejka 😁 Wieje chłodem, prawda? ☃☃ Do rozgrzewającej herbatki, przygotowaliśmy dla Was garść świeżutkich nowości z social media 💪 No to rozpoczynamy kolejną odsłonę efektywnego tygodnia 😍

Nowe narzędzie do kontrolowania usuniętych treści dla wydawców stron od Facebooka

Zarządzający stronami na Facebooku zyskują nową zakładkę. “Page Quality” pomoże w lepszym zrozumieniu standardów społeczności oraz da możliwość wglądu w usuwane z serwisu treści. Narzędzie pozwoli na bieżąco kontrolować jakie treści, publikowane w serwisie przez konkretną stronę, zostały zablokowane z powodu łamania regulaminu Facebooka.

Zakładka Page Quality posiada 2 sekcje
👇👇👇
W pierwszej znajdują się materiały usunięte ostatnio przez wujcia z powodu łamania przez nie standardów społeczności.
W drugiej sekcji znajdziecie treści ocenione, przez zewnętrzne organizacje typu fact-checkers, jako wprowadzające w błąd lub zawierające mylące nagłówki.

Ponadto wujcio Facebook poinformował także o zaktualizowaniu polityki serwisu. Jak pewnie wiecie, serwis zabraniał tworzenia nowych stron, grup, wydarzeń lub kont, które wyglądają podobnie do uprzednio usuniętych. Jak się jednak okazuje użytkownicy potrafili obejść ten zakaz 😁 Dlatego od teraz Facebook będzie przyglądał się również szerszemu zestawowi informacji dotyczących stron. W tym wujcio sprawdzi czy nie zarządzają nimi te same osoby, które robiły to w przypadku usuniętych profili lub nie ma on podobnej nazwy. Co więcej, Facebook będzie mógł usuwać także inne strony i grupy, które są bardzo podobne do już usuniętych z serwisu.

Gdy mowa o grupach warto wspomnieć o kolejnej nowości od wujcia Facebooka, który za cel obrał sobie dostarczanie jak najbardziej dostosowanych do konkretnego użytkownika treści. Tym razem zmian doczekały się grupy 😁

Jak było do tej pory? Zaproszenie od znajomego było jednoznaczne z automatycznym przyjęciem do “jego” grupy. Teraz będzie jednak inaczej 💪💪💪

Gdy Twój znajomy zaprosi Cię do grupy, będziesz musiał zaakceptować lub odrzucić zaproszenie. Ponadto administratorzy grup będą mieli wgląd do listy osób, które zostały dodane do grupy, jednak nigdy jej nie odwiedziły. W konsekwencji Facebook nie zacznie usuwać nieaktywnych użytkowników, jednak wyśle powiadomienia z przypomnieniem o oczekującym zaproszeniu do grupy.
Dzięki temu administratorzy zyskają efektywną szansę na dotarcie do tych, którzy są rzeczywiście zainteresowani tematyką grupy.

Nowości także u Twittera, który wprowadza nowy design swojej strony www

Nowa wersja nie różni się za bardzo od poprzedniej, ale można dostrzec kilka nowości 😍😍
👉Feed oraz profil znalazły się po lewej stronie
👉Sekcje “Trendy” i “Warci obserwowania” pojawiły się teraz po prawej
👉doszły szybkie skróty klawiaturowe
👉ulepszone zostały “Trendy”

Oczywiście wszystko zmierza do jednego.…lepszej efektywności 💪💪💪

Jak Wam podoba się nowa odsłona? 😁
Mówiąc o oglądaniu, warto wspomnieć, że za pomocą Instagram Stories pochwalisz się tym, co oglądasz na Netflixie!!! Jeżeli jesteś użytkownikiem Netflixa, możesz już udostępniać bezpośrednio z poziomu aplikacji Stories na Instagramie. W ten sposób podzielisz się ze znajomymi tym, jakie produkcje aktualnie oglądasz lub polecasz.
Pozostaje przetestować!

Na koniec dzisiejszego wpisu zostawiliśmy świeżutkie doniesienia na temat planu integracji WhatsApp’a, Instagrama i Messengera

Mark Zuckerberg ma w planach zintegrowanie ze sobą WhatsApp’a, Instagrama i Messengera. Każda z aplikacji ma nadal funkcjonować samodzielnie, jednak ich użytkownicy mogliby swobodnie komunikować się pomiędzy sobą 💪 Według przewidywań nie dojdzie do tego wcześniej niż w 2020 r. Ponadto planuje się, że aplikacje i serwisy do komunikacji pomiędzy użytkownikami będą korzystały z szyfrowania end-to-end. System ten zapewnia wysoki poziom zabezpieczenia przesyłanych danych i informacji.
A co Wy myślicie o takim rozwiązaniu? Czy komunikacja rzeczywiście będzie łatwiejsza i efektywniejsza?

Chętnie poznamy Wasze przemyślenia. Życzymy efektywnego tygodnie i równie efektywnego testowania!

Komentarze