Blog

   

Rozszerzenia strony internetowej


Zamawiając stronę www możesz uzupełnić jej funkcjonalność wybierając użyteczne rozszerzenia. Przeczytasz o nich poniżej.

 

R1. Pełna responsywność strony www

Strony internetowe przeglądamy już nie tylko na komputerach czy laptopach. Urządzenia mobilne zaczęły odgrywać wiodącą rolę w tym aspekcie. Smartfony, tablety a nawet telewizory — warto zadbać o to, aby strona www wyświetlała się prawidłowo na każdym sprzęcie.

 

Strona responsywna płynnie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu z jakiego korzystasz. Wszystkie elementy zostaną odpowiednio dopasowane, aby zapewnić wygodną obsługę, bez utraty funkcjonalności.

 

Należy zwrócić uwagę na to, że strona responsywna nie jest tym samym, co strona mobilna. W drugiej opcji mowa o zupełnie osobnej wersji serwisu, która wyświetlana jest w przypadku odwiedzin, np. na smartfonie. Rozwiązanie to jest zdecydowanie mniej praktyczne i wymaga dokonywania podwójnych aktualizacji w przypadku wprowadzenia zmian na stronie. Dlatego też postawienie na responsywny układ zapewnia nam wysoką elastyczność, wygodę i brak zmartwień dotyczących prawidłowego wyświetlania.

 

Responsywne strony www

źródło: https://dribbble.com/shots/1277779-Morphing-devices-GIF

Responsywność strony to również duży plus dla mechanizmów Google. Algorytmy zdecydowanie chętniej “promują” w wynikach wyszukiwania witryny, które właśnie taką mobilność zapewniają. Ma to znaczenie zwłaszcza, wobec wprowadzonej ostatnio modyfikacji Mobile‐First Index. W pierwszej kolejności ocenie podlegają serwisy w wersji mobilnej.

 

Stawiając na stronę responsywną lepiej dbasz o swoich klientów. Zapewniasz im bowiem łatwy dostęp do zawartości bez względu na okoliczności. Rozwiązanie to z pewnością sprawi, że spędzą więcej czasu w Twojej witrynie, co pozwoli im lepiej zapoznać się oferowanym przez Ciebie produktami, bądź usługami. To z kolei przełoży się z dużym prawdopodobieństwem na wykonanie pożądanej akcji, takiej jak wysłanie formularza kontaktowego, czy wykonanie połączenia telefonicznego bezpośrednio ze strony.

 

Przygotowując stronę wykonujemy testy na zróżnicowanych rozdzielczościach, a także systemach mobilnych iOS oraz Android.

 

To dodatek  z serii “must‐have”, a więc musisz go mieć.

 
 

R2. Optymalizacja witryny dla wyszukiwarki

 

optymalizacja seoKażdy chce być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, jednakże w Google czeka na nas niemała konkurencja. Chcąc brać udział w tym “wyścigu” trzeba najpierw odpowiednio dostosować stronę internetową. Naszym zadaniem jest ułatwić botom wyszukiwarki, które przeszukują witrynę — odpowiednie przeskanowanie zawartości serwisu. Na tej podstawie zostanie przecież oceniona jakość oferowanych przez nas treści na stronie.

 

Optymalizacja skupia się na podstawowych aspektach SEO, które mają wpłynąć na lepszą widoczność strony. Rozpoczynając od przyjaznej struktury, poprzez odpowiednie meta tagi, stworzenie mapy witryny oraz dodanie jej do Google Search Console. Tutaj wszystko ma znaczenie — nawet nazwy plików graficznych, ich tytuły, opisy oraz teksty alternatywne. Modyfikacje wprowadzane są również w obrębie kodu źródłowego strony.

 

Optymalizacja strony jest pierwszym krokiem przygotowującym witrynę do rozpoczęcia procesu pozycjonowania.

 

 

 

R3. Narzędzie analityczne Google Analytics

 

Czy wiesz ilu użytkowników odwiedza Twoją stronę www? Skąd przychodzą, jakie działania podejmują w obrębie serwisu, czy Twoja reklama przynosi efekty? Na te wszystkie pytania i nie tylko odpowiedź znajdziesz w Google Analytics. To prawdziwa skarbnica danych, których analiza pomoże Ci w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych.

 

W ramach rozszerzenia dokonujemy implementacji systemu Google na Twojej stronie, w taki sposób aby prawidłowo zbierać informacje o ruchu internetowym. Przystępujemy też do konfiguracji narzędzia, wraz z ustawieniem celi konwersji, czyli konkretnych zdarzeń podejmowanych przez użytkowników w witrynie. To pierwszy krok do odkrycia możliwości analityki.

 

Dzięki analizie danych możesz stale usprawniać swoją stronę, aby przynosiła użytkownikom realną wartość — konwertując ich z odwiedzających w klientów.

 

google analyitcs panel

 

 

R4. Integracja strony z mediami społecznościowymi

Media społecznościowe — używamy ich wszyscy, tam również są Twoi klienci. To bardzo istotny kanał przepływu użytkowników poza samym serwisem internetowym.

 

Integracja pozwala na połączenie strony z popularnym serwisami, takimi jak Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube. Przez wybór tej funkcjonalności dajesz możliwość śledzenia działań i aktualności, które publikujesz.

 

Dodatek pozwala przede wszystkim na podlinkowanie Twoich aktywnych profili społecznościowych. Jednocześnie w wydzielonej sekcji lub na specjalnej podstronie możliwe jest wyświetlanie zawartości “tablicy” każdego z kanałów. Dzięki temu odwiedzający może już z poziomu strony www zapoznać się z zawartością kont w social media.

 

Po prostu daj możliwość bycia na bieżąco. Twoi fani z social media staną się gwarantem Twojej jakości!

 
integracja z social media

 
 

 

R5. Instalacja certyfikatu SSL na serwerze

certyfikat SSLCertyfikat SSL to narzędzie poświadczające wiarygodność domeny. Potwierdza bezpieczeństwo szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem a serwerem. Jest gwarantem zachowania poufności danych i całej komunikacji.

 

W przypadku prowadzenia sklepu internetowego posiadanie certyfikatu SSL jest wymagane prawnie.

 

 

 

Dowiedz się więcej na temat SSL czytając artykuł na naszym blogu -> Certyfikat ssl — dlaczego nie warto przekładać jego instalacji na później?

 

 

 
 

R6. Automatyzacja rozmów telefonicznych przez stronę www

callpage telefon www

Rozmowa telefoniczna z poziomu strony internetowej? Tak, to możliwe! Z pomocą instalowanej przez nas funkcjonalności Twój potencjalny klient może podać swój numer telefonu, a system w ciągu kilku sekund zestawi połączenie, które umożliwi Wam wręcz błyskawicznie rozpocząć rozmowę.

 

 

Telefon na stronie www działa nawet poza godzinami Twojej pracy. W takiej sytuacji widget na stronie sam powiadomi o tym odwiedzającego i zaproponuje zestawienie połączenia w dogodnym terminie. Ty otrzymasz powiadomienie, a połączenie zostanie zrealizowane automatycznie na podstawie wcześniejszego zamówienia.

 

 

Dodatek ten z pewnością pozwoli na przyciągnięcie uwagi i ułatwienie kontaktu z Twoją firmą.
 

 

 

R7. Chat — komunikator na stronie www

czat online na wwwKomunikacja z użytkownikiem Twojej strony jeszcze nigdy nie była tak prosta. Potencjalny klient może w trakcie przeglądania Twojego serwisu napisać do Ciebie wiadomość w czasie rzeczywistym, którą natychmiast widzisz w swoim panelu. To wygodne narzędzie z pewnością ułatwi pierwszy kontakt. Przede wszystkim już na początku relacji możesz wyjaśnić wszelkie wątpliwości klienta i odpowiedzieć bezwłocznie na jego pytania.

 

Zyskujesz możliwość zobaczenia, którą z podstron aktualnie odwiedza dany użytkownik i z jakiego źródła wszedł na Twoją stronę. Zawsze możesz też jako pierwszy nawiązać konwersację, starając się rozwiązać jakiś problem czy po prostu pytając “Czy mogę w czymś pomóc?”.

 

Użytkownicy lubią szybką komunikację, a Ty możesz przeprowadzić z nimi rozmowę, utrzymując ich uwagę, zanim przejdą na stronę konkurencji.

Komentarze