Nowy spot Appla i oskarżenie wobec TikToka
Autor: zpomyslami w #EfektywnyTydzieńHejo! Jest piątek to muszą być newsy! 😁
To lecimy z grubej rury… 🫣
Czy kwota 345 milionów euro to dla Was dużo? Głupie pytanie, przyznajemy. Właśnie taka kara została nałożona na aplikację TikTok przez Irlandzką Komisję Ochrony Danych za naruszenie prywatności dzieci. 😱 Chodziło dokładnie o ustawienia kont osób poniżej 18. roku życia, które powodowały, że publikowane przez nich treści były domyślnie publiczne. TikTok nie zgadza się z zarzutami, tłumacząc, że podjął szereg aktywności mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników.
Tymczasem, po uprzednich zapowiedziach uruchomiono nową usługę na Tik Toku. Konkretnie chodzi o TikTok Shop. Póki co opcja jest dostępna tylko w USA. To świetna możliwość prezentacji produktów do sprzedaży oraz dobry sposób na skrócenie ścieżki zakupowej. 👌
Pewnie w ostatnim czasie spotkaliście się w sklepach z downsizingiem. Sklepy chcąc uniknąć ciągłych podwyżek cen, postanowiły zmniejszać gramaturę produktów. Zjawisko to ma miejsce w wielu krajach na świecie. We Francji, minister gospodarki, Bruno Le Maire, zapowiedział, że w prawie pojawią się zmiany zobowiązujące producentów do informowania klientów o mniejszej gramaturze produktów. W ich Carrefourze już na etykiecie można zobaczyć komunikat: „Odnotowano spadek objętości/wagi tego produktu i wzrost efektywnej ceny stosowanej przez dostawcę”.
To uczciwe. Brawo. 👏 Szanujemy!
Widzieliście już nowy spot Appla, w którym kierownictwo spotyka się z „Matką Naturą”? 🍃 Powstał on w nawiązaniu do zmian, które wdraża gigant technologiczny. Chce on bowiem do 2030 roku osiągnąć neutralność węglową we wszystkich obszarach działalności, zarówno w łańcuchu dostaw, jak i w cyklu życia produktów.
W spocie udział wzięła znana amerykańska aktorka Octavia Spencer.
Humor oraz dłuższy format wideo z konkretnym przesłaniem. Musimy przyznać, że dobrze to wyszło.
Incognito na Instagramie? 🕵️♀️ Nowa opcja pozwoli na większą prywatność, dzięki możliwości ukrycia swojej aktywności. Dzięki niej będzie można kontrolować to, co widzą inni użytkownicy.
Lubicie czytać opinie o produktach, zanim je kupicie? 🛍️ My też. Ale na Zalando musimy się z nimi pożegnać. Zostały one zastąpione ankietami. Zalando wyjaśnia, że decyzja została podjęta na podstawie obserwacji, z których wynika, że jedynie 3 proc. klientów korzystało z opcji wystawienia recenzji.
I lecimy z szybkimi newsami. 🚀
🌬️ Koniec z bezpłatnymi social mediami? 💸 TwitterX będzie płatny — a przynajmniej to zapowiada Musk
🌬️ Ile czasu spędzamy w social mediach? ⏰ TikTok w sierpniu przyciągał polskich użytkowników średnio na 20,5 godziny, a Facebook na nieco ponad 16.
🌬️ TikTok rozpoczął współpracę Billboard i w każdy czwartek będą publikować listę 50 najpopularniejszych utworów na platformie. 🔈
🌬️ Skradziony obraz Van Gogha 🖼️ odnaleziono w niebieskiej torbie, z jakich słynie IKEA. Firma zareagowała. 🤭
To już wszystko na dziś. Miłego! 👋
Komentarze