Blog

Nowy button na Facebook’u!

Długo wyczekiwany przycisk „Nie lubię tego” już niebawem pojawi się na Facebooku.
To spełnienie oczekiwań użytkowników portalu, którzy od lat prześcigali się w prośbach o nową funkcjonalność.

Co przyniesie?

Przede wszystkim możliwość wyrażania opinii. Zuckerberg obiecuje, że nowa funkcja zostanie przemyślana tak, by nie namawiała użytkowników do rozlewania fali krytyki. Za takie podejście dajemy kciuk w górę. Jednak jak to w rzeczywistości wpłynie na firmowe profile na Facebook’u?

Teraz opinie wyrażane były w komentarzach, a to co budziło sympatię nagradzano lajkiem. „Lubię to” stało się informacją, że fani firmy lubią jej konkretne produkty, usługi czy działania. Lajki stały się wyrazem empatii. Teraz sytuacja może się odwrócić. Czy tak będzie, w dużej mierze zależy od nas samych. Treści pojawiające się w news feedzie muszą być na pewno bardziej przemyślane, bowiem tak jak dotychczas lajki cieszyły, tak „nie lubię tego” mogą być powodem problemów wielu firm, które będą musiały zmierzyć się z nowym sposobem wyrażania opinii na ich temat.

Komentarze