Newsfeed w nowej odsłonie – czy fanpage poradzi sobie bez reklamy?
Autor: zpomyslami w Social MediaFacebook wciąż się zmienia, a wraz z nim strategia prowadzenia fanpage. Ostatni tydzień przyniósł zmianę jednego z algorytmów Facebooka. EdgeRank znowu namieszał w Newsfeed.
Przede wszystkim Facebook postanowił ulepszyć dostępność aktywności, dotyczącej naszych najbliższych znajomych. Zmiana ta nie dotyczy tylko Waszych znajomych, ale i Waszych ulubionych stron. Liczne like i komentarze na danej stronie, spowodują częstsze informacje na Waszym newsfeedzie, płynące z konkretnego fanpage. Co więc z firmami, które dopiero zaczynają przygodę z Facebookiem lub nie radzą sobie z jego prowadzeniem? Mamy kilka rad:
- Dopracowujcie treści publikowane na Waszym fanpage.
- Promujcie swoje posty tak, by dotrzeć do interesującej Was grupy docelowej.
- Pamiętajcie o odpowiednim targetowaniu kampanii reklamowej! Docierajcie do osób, które są zainteresowane Waszą marką i tym, co macie im do zaoferowania.
- Rekomendacje znajomych zyskają na sile! Facebook podpowie Wam, jeszcze bardziej, co lubią Wasi znajomi i jakie marki preferują.
Skuteczna kampania na Facebooku będzie wymagała przemyślanego budżetu i działań, jeszcze lepiej dopasowanych do grupy docelowej. Na samym początku swojego istnienia Facebook był portalem społecznościowym, który szybko stał się głównie platformą reklamową. W jaką stronę teraz zmierza?
Komentarze