Mikromomenty w strategii content marketingowej Google - zpomyslami.pl

Blog

Mikromomenty w strategii content marketingowej Google

Twój klient ma pytanie — 👉 wyciąga smartfon, by znaleźć odpowiedź. 📲 Chce jej tu i teraz, natychmiast!

⏳Mikromoment — tyle masz czasu, by mu jej udzielić.

Google przeprowadził badania (projekt Think with Google), na podstawie których opisał, w jaki sposób obecnie pozyskujemy informacje. Mikromoment — tym mianem określił impulsywne szukanie odpowiedzi na świeżo pojawiające się w głowie pytanie.🤔Wykorzystanie mikromomentów stało się najskuteczniejszym narzędziem marketingowym w branży e‑commerce. Dopasowując treści do sposobu, w jaki klient poszukuje informacji, zwiększasz szansę, że właśnie na Twój produkt lub usługę trafi, gdy będzie jej potrzebował.

Bazując na schematach wyszukiwania Google opracowało cztery kategorie mikromomentów:

  1. Chcę wiedzieć — “ile kalorii ma Tic Tac?”, “jak długo trwa zorza polarna?” Według statystyk, niemal połowa osób, która szuka informacji o produkcie w sieci — pojawia się w sklepie jeszcze tego samego dnia! Szczegółowo opisz swój produkt, a klient doceni, że błyskawicznie zdobył interesujące go informacje.
  2. Chcę iść — “gdzie kupię kilo pierza?”, “brafitting okolice”. Zadbaj o to, by Twoja lokalizacja, była jak najlepiej wyeksponowana, wtedy masz pewność, że klient trafi do Ciebie bez problemu.
  3. Chcę zrobić — “jak ugotować wodę na herbatę?”, “zmiana pościeli — od czego zacząć” — pomyśl, do czego klient będzie używał Twojego produktu i pokaż mu, jak to zrobić. Weź pod uwagę, że obecnie największą popularnością cieszą się instrukcje video.
  4. Chcę kupić — “najlepsza ładowarka do Nokii 3310”, “suszarka do grzybów cena”. Nawet jeśli nie sprzedajesz suszarek do grzybów, ale masz sklep zielarski — możesz umieścić na blogu artykuł o tym, jak najlepiej suszyć grzyby (np. z zestawieniem najnowszych sprzętów), klient znajdzie odpowiedź na swoje pytanie i niewykluczone, że potrzebując ziół, zdecyduje się na zakupy właśnie w Twoim sklepie.

Skąd masz wiedzieć, jakie treści tworzyć, by trafić do swoich klientów? Pomogą Ci w tym narzędzia do monitoringu internetu, dzięki którym dotrzesz do śladów zostawianych przez użytkowników szukających informacji o Twoim produkcie.

Komentarze