Blog

Czym jest lejek sprzedażowy i skąd ta nazwa?

💡 Pomysłowy Pro Tip
Czym jest lejek sprzedażowy i skąd nazwa?
👉 Lejek sprzedażowy można zdefiniować jako ogół procesów marketingowych, które mają przeprowadzić potencjalnych klientów od zainteresowania naszym produktem lub usługą do ich zakupu. 

W każdym kolejnym etapie, zmniejsza się ilość ludzi, stąd też wzięła się nazwa.
Przyjrzyjmy się temu bliżej: 🕵️‍♀️
Góra lejka to wszyscy potencjalni klienci. ⤵️
Nieco niżej — osoby, które faktycznie zainteresowały się naszą ofertą. ⤵️
Następnie z nich wyłaniają się ludzie, z którymi udało nam się nawiązać kontakt — np. poprzez ich wypełnienie formularza na naszej stronie. ⤵️
Nie wszyscy jednak z nich zakupią naszą usługę lub produkt — zrobi to tylko część osób, które właśnie graficznie możemy umiejscowić na samym dole lejka. 

Wiemy już co to jest lejek sprzedażowy, zatem skupmy się teraz na jego zaletach i zastanówmy się czy warto z niego korzystać.
✅ ułatwia planowanie działań na poszczególnych etapach sprzedaży
✅ umożliwia śledzenie skuteczności naszych sprzedażowych działań
✅ (dzięki czemu) dowiemy się, na którym etapie klienci najczęściej rezygnują ze sprzedaży
✅ pozwala wyodrębnić grupę klientów, na których należy się skupić 

A więc czy warto korzystać z tego narzędzia.
Warto, a nawet trzeba! 

Komentarze