Jakie Platformy Socjalne Generują Największy Zasięg? YouTube Shorts vs. TikTok vs. Instagram Reels
Autor: zpomyslami w Social Media🤳 W dzisiejszym świecie marketingu media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w dotarciu do klientów. Trzy platformy, które zyskały ogromną popularność wśród użytkowników i firm to Youtube shorts, tiktok i Instagram. Dziś przyjrzymy się, która z platform może dostarczyć firmom większe zasięgi.
1. Youtube shorts umożliwia użytkownikom tworzenie krótkich wideo o maksymalnej długości 60 sekund. Wprowadzenie tej funkcji przez youtube sprawiło szybki wzrost popularności.
2. Tiktok umożliwia tworzenie wideo do maksymalnie 10 minut, ale najlepsze wyniki wykazują filmiki trwające 15 sekund. Tiktok zawdzięcza popularność swojemu algorytmowi rekomendacji, który wyświetla użytkownikom treści, które są dla nich interesujące.
3. Instagram reels natomiast umożliwia tworzenie wideo do maksymalnie 60 sekund i dociera głównie do użytkowników, którzy obserwują już dany profil.
Wybór odpowiedniej platformy zależy od celów firmy i preferencji odbiorców. Wszystkie z platform dają możliwość dużego rozwoju i dotarcia do wielu odbiorców. 👥
Youtube shorts będzie najbardziej korzystny dla firm, które już posiadają swój kanał na youtube, ponieważ dodawanie tzw. shortsów z urywkami filmów z kanału pozwoli na zwiększenie liczby wyświetleń. Instagramowe reelsy przyniosą najwięcej korzyści firmom, które już posiadają swoich fanów, ponieważ to do osób obserwujących profil firmy dotrze najwięcej firmowych reelsów. Dla początkującej firmy najlepszym wyborem będzie Tiktok, na którym najłatwiej będzie nowej firmie dotrzeć do potencjalnych klientów i zbudować swoją społeczność.
Każda z platform oferuje szeroki zakres treści, które możemy tworzyć. Wystarczy wykazać się kreatywnością i śledzić panujące trendy. Social Media rozwinęły się już na tyle, że możemy za ich pomocą trafić nawet do starszych odbiorców. Coraz więcej starszych osób korzysta z platform typu Tiktok, Youtube czy Instagram.
Komentarze