Blog

Jak wyglądał rok 2018 w social media?

Hejka 😉 Witajcie w przedświątecznej odsłonie efektywnego tygodnia. Mamy nadzieję, że pomiędzy przedświątecznymi porządkami, zakupami a poszukiwaniem prezentów, znajdziecie czas na garść ciekawostek, które efektywnie poznać i wdrożyć, w swojej firmie 💪

Zanim przejdziemy do podsumowania, przygotowaliśmy dla Was trzy ciekawostki, warte przetestowania: możliwość skontaktowania się z firmą przez Messengera, za pośrednictwem Instagrama; wiadomości głosowe na Instagramie; testy nowej opcji “ankiety na Facebooku”.

Doszły nas słuchy o efektywnej nowości od Instagrama
Jego twórcy testują właśnie możliwość skontaktowania się z daną firmą przez Messengera 👉💬💙

Będąc na Instagramie, koniecznie zerknijcie czy wyświetla się Wam przycisk “wyślij wiadomość. Otwórz messengera”.
To nie koniec nowości od Instagrama. Na Instagramie pojawiła się bowiem możliwość wysyłania wiadomości głosowych 📣

Możesz skorzystać z nich w ramach instagramowych wiadomości prywatnych 👇👇👇
1️⃣ po otworzeniu okna konwersacji zobaczysz w polu tekstowym nową ikonę z mikrofonem
2️⃣ jej przytrzymanie umożliwi nagranie wiadomości głosowej
3️⃣ chcesz usunąć nagranie, w trakcie jego tworzenia? Po lewej stronie widoczna jest ikona kosza
4️⃣ przesunięcie palcem w lewo spowoduje usunięcie materiału, a puszczenie – jego wysłanie
5️⃣ dłuższe przytrzymanie palcem na oknie już wysłanej wiadomości pozwala na anulowanie jej wysłania
Naszym zdaniem wiadomości głosowe będą sporym ułatwieniem w sytuacji, gdy chcesz szybko przekazać wiadomość, a nie masz czasu na jej pisanie 😉😉

 

wiadomości głosowe instagranwiadomości głosowe na Instagramie

 

Nowa funkcja zawita, być może, także na Facebooku💙
Mowa o nowej opcji opinii 👉👉👉“Jakość opinii”, która obecnie przechodzi okres testowy. Celem wspomnianej opcji, jest zwiększenie zaangażowania.

Na początku roku Facebook rozpoczął testowanie nowej opcji dla komentarzy 👍 lub 👎 która została zaprojektowana tak, aby dać użytkownikom sposób na natychmiastową informację zwrotną na temat jakości komentarza. Opcja głosowania góra / dół pojawiła się i zniknęła, ale w tym tygodniu ogłoszono kolejne testy 👌
Tym samym testowana jest opcja “Ankieta na Facebooku”, dotycząca jakości komentarzy, która pomaga zdobyć więcej informacji zwrotnych na temat tego, co użytkownicy lubią i nie lubią w wątkach dyskusji.

testy opcji ankieta

testy opcji “ankieta na Facebooku”

Poznaliście najważniejsze nowości, teraz czas na podsumowania roku 2018 od Google, Facebooka i Instagrama.
Z podsumowania od wujka Google wynika, że Polacy kibicowali naszym, odkryli, że koń ma jeden palec, jak i dowiedzieli się czym jest RODO 😉

podsumowanie roku google 2018

Podsumowanie roku 2018 od Google

 

Bardziej rozbudowany jest raport od Facebooka, który mieści w sobie kilka kategorii 👉👉Uroda i moda, Handel, Rozrywka, Żywność i napoje, Umysł i ciało, Nauka i technologia, a także Podróże i wypoczynek 😉

Uroda i moda
Według Facebooka coraz modniejsze staje się to, co ekologiczne i naturalne. Ludzie interesują się coraz bardziej składem produktów i ich pochodzeniem.

 

Handel
Facebook podkreśla, że coraz bardziej cenimy produkty pochodzące z recyklingu, aby zmniejszać negatywny wpływ na środowisko. Ponadto kupujący decydują się na produkty o dłuższej żywotności, które odzwierciedlają wyznawane przez nich wartości.

Rozrywka
W swoim raporcie Facebook podkreśla, że przekonujemy się do nowych formatów konsumpcji treści: sterowanych głosowo głośników, platform streamingowych, gier wideo dla widzów, jak i innych materiałów oddziałujących na nasz organizm i wywołujących jego reakcje.

Żywność i napoje
Wujcio Facebook odkrył, że jesteśmy coraz bardziej świadomi zdrowia i coraz chętniej sięgamy po to, co zdrowsze i naturalne.

Umysł i ciało
Według Facebooka chętniej próbujemy nowych sposobów zarządzania umysłem oraz przepływem pozytywnej energii.

Nauka i technologia
Facebook przekonuje, że użytkownicy decydują się na korzystanie z nowych technologii, aby zyskać nowe doświadczenia oraz dostęp do innowacji.

Podróże i wypoczynek
W raporcie czytamy, że coraz więcej osób decyduje się na przebywanie na świeżym powietrzu, jak i aktywne spędzanie czasu. Jednym z facebookowych trendów jest tzw. glamping, czyli luksusowe kempingi. Z kolei jednym z głównych celów podróży użytkowników Facebooka była Kalifornia.

Raport sporządzono na podstawie dwóch funkcji 👇👇
“Topics to Watch” oraz “Hot Topics”. Dzięki temu możecie się dowiedzieć jakie tematy zyskują na popularności, oczywiście na Facebooku, przyszłościowo oraz cyklicznie. Na tej podstawie możecie wysnuć wnioski, przydatne w Waszej branży 💪💪💪💪

Również Instagram zaprezentował przegląd 2018 roku. Tym samym podpowiemy Wam jakie trendy, filtry, hashtagi i emotikony królowały w aplikacji 😉

No to zaczynamy:
👉Najczęściej używany filtr twarzy w Instagram Stories: Serca
👉Najczęściej używana naklejka w Instagram Stories: naklejka z sercem
👉Liczba wykorzystanych 😍 w komentarzach: 14 miliardów
👉 Najszczęśliwsza geolokalizacja na świecie (ze względu najwyższe wykorzystanie emotikony 🙂 w podpisach zdjęć): Disneyland Tokio
👉Najważniejsze hashtagi: #metoo (1,5 miliona), #timesup (597 tysięcy), #marchforourlives (562 tysięcy)
👉Najszybciej zyskujący na popularności hashtag społeczności: #fortnite
Cóż pozostaje się cieszyć, że chociaż na Instagramie, tak chętnie dzielimy się miłością i dobrocią 😉

Efektywnego tygodnia!

Komentarze