Blog

Jak pisać i sprzedawać poprzez tekst — Model AIDA

Model AIDA to świetna metoda, która jest bardzo prosta a przynosi ogromne rezultaty. Zacznij pisać tak, by czytelnik był zaciekawiony, co kryje się w każdym kolejnym zdaniu. Przecież chcesz tworzyć wpisy, niczym światowej klasy autorzy, prawda?✍😊

Model AIDA pochodzi z języka angielskiego i przedstawia kolejno elementy, do których nawiązujemy:

  • Uwaga (attention) — przyciągnij uwagę 😯
  • Zainteresowanie (interest) — wzbudź zainteresowanie 🤔
  • Pragnienie, Pożądanie (desire) — stwórz pragnienie posiadania 😍
  • Działanie (action) — wezwij do podjęcia działania 🤑

Czyli, jeśli piszesz artykuł zaczynasz od zaciekawienia odbiorcy — pamiętaj kim jest Twoja persona marketingowa, później zainteresuj go właściwościami produktu/usługi, następnie wzbudź w nim poczucie, że jest mu to potrzebne i zaspokoi jego potrzebę, na końcu przekonaj do podjęcia decyzji zakupowej lub przejścia dalej. Dzięki takiemu ułożeniu przekazywanych myśli masz o wiele większą szansę na dotarcie do potencjalnego klienta, niż gdyby od samego początku posta dostawałby same informacje sprzedażowe. Najprawdopodobniej w takiej sytuacji na wstępie zakończyłby czytanie — a nie o to nam chodzi. 📝

Model AIDA bardzo często zostaje wykorzystany do marketingu firm oraz e‑commerce. Powstał około 90 lat temu, lecz pierwotne emocje i zachowania ludzkie powodują, że do tej pory jest aktualny. Za jego pomocą możesz przygotować świetne oferty sprzedażowe lecz stosowany jest czasem z sukcesami w rozmowie bezpośredniej “face-to-face”. Model AIDA przyłożył się do badań nad wpływem reklamy na konsumentów oraz był fundamentem do stworzenia modelu zachowań konsumentów. 🔍

Od teraz zawsze tworząc nowy komunikat pamiętaj o kolejności układania przekazów. Możesz zapisać sobie tę stronę jako zakładkę, aby móc sobie do niej w każdej chwili wrócić. Po pewnym czasie wejdzie Ci to w krew i automatycznie będziesz w ten sposób pisać. ✍

Zobacz także -Jakie jest znaczenie kolorów w marketingu i jak je stosować.

Komentarze

Tagi >