Blog

Jak dobrać model e‑commerce do swojej firmy?

E‑commerce to rynek handlu elektronicznego.💻

Jako transakcje online uznaje się wszystkie te wymiany towarów i usług, podczas których płatności i 

dostawa odbywają się poza fizyczną placówką sklepu za pośrednictwem internetu.🚛

Model biznesowy jest pewnego rodzaju planem na firmę⚖️.

 

💡 C2B to model, w którym osoby fizyczne sprzedają towary i usługi firmom.

W tym modelu witryna e‑commerce umożliwia klientom publikowanie ofert usług, 

które chcą wykonać lub proponowanie produktów, aby firmy mogły je wygodnie zamawiać.

Zaletą takiego modelu jest z możliwość wejścia na rynek biznesowy, a tym samym zdobycia stałego klienta. Na przykład sprzedaż przez osobę fizyczną ręcznej roboty produktów do firm.

 

💡 Firma, która kieruje się modelem B2C sprzedaje swoje lub stworzone przez inne marki produkty albo usługi użytkownikom końcowym.

Jest to najbardziej znana forma handlu. 

Każdy zakup dokonany w sklepie internetowym, odbywa się w ramach transakcji B2C, kiedy kupujemy jako konsument.

Jest to szybki proces zakupowy, ponieważ w dużej mierze konsumenci kierują się emocjami. Przykładem może być każdy zakup dokonany w sklepie internetowym, gdy jesteśmy konsumentem.

 

💡 Firmy wybierające model C2C łączą konsumentów w celu wymiany towarów i usług oraz często zarabiają na prowizjach lub opłatach za wystawianie przedmiotów.

Strony tego typu mogą na przykład pobierać opłatę za członkostwo lub zarabiać na reklamach.

Takie firmy czerpią korzyści z procesu samonapędzającego.

Ten model daje możliwość dodatkowego zarobku osobom, które nie są jeszcze w stanie otworzyć własnej firmy.  Przykładami mogą być sklepy intenetowe, gdzie użytkownik znajdzie produkty oferowane przez więcej niż jednego sprzedawcę.

 

💡 W modelu biznesowym B2B klientami firmy są inni przedsiębiorcy.

Kupujący może być użytkownikiem końcowym albo sprzedawać dobra innym konsumentom.

Usługi nabywane przez firmę mogą być wykorzystywane na wewnętrzne potrzeby firmy lub jako usługa. 

Jako przykład możemy wziąć zakup słodyczy u producenta i sprzedaż ich w sklepie ze słodyczami.

Komentarze