Facebook w 2015 roku
Autor: zpomyslami w Social MediaW roku 2014 mogliśmy obserwować systematyczny spadek zasięgu organicznego na Facebooku. Skutkiem tego była mniejsza widoczność postów wśród fanów oraz spadek zaangażowania. Największa redukcja zasięgu była widoczna zwłaszcza w przypadku profili zrzeszających dużą liczbę użytkowników.
Źródło: http://blog.sotrender.com/pl/2014/11/sri-zasieg-organiczny/
Pomimo zapowiedzi Facebooka dotyczących ograniczenia widoczności postów zawierających sam tekst, algorytm nadal faworyzuje tego typu wpisy. Jak pokazały badania prowadzone przez SoTrender przeciętny zasięg statusów to 10%. Tymczasem w przypadku treści video możemy mówić o 8% zasięgu, linki generują ok. 6%, natomiast zdjęcia już tylko 4%.
Co dalej?
Rok 2015 będzie przebiegał pod kątem dalszego spadku widoczności postów. Facebook coraz bardziej staje się medium displayowym. Firmy będą musiały zdecydować się na ukierunkowanie budżetów pod kątem promowania treści, tak aby zwiększyć widoczność postów i angażować swoich fanów. Na znaczeniu stracą kampanie zorientowane na pozyskiwanie nowych fanów. Strategie będą skupiać się na tworzeniu wysokiej jakości contentu, rzadszym niż do tej pory publikowaniu i zwiększonej promocji.
Facebook zapowiada ciągłą aktualizację sposobu wyświetlania treści (algorytmu EdgeRank). Portal chce zadbać o jak najlepsze dopasowanie treści w News Feedzie, czyli najczęściej przeglądanej stronie przez użytkowników. Naszym zadaniem będzie skuteczne odpowiadanie na te zmiany, które efektywnie pozwoli realizować cele biznesowe.
Bez wątpienia Facebook to silne medium, które nadal będzie intensywnie wykorzystywane przez marki. Dużą przewagą tej platformy są szerokie możliwości targetowania, czyli wyboru grupy docelowej. Fakt ten pozwala na lepsze kierowanie komunikatów dopasowanych do konkretnych użytkowników, na których reakcji nam zależy.
Komentarze