Blog

Efektywniejsze działania na Facebooku to Twój sukces!

Hejka 😁 W kalendarzu poniedziałek, więc startujemy z kolejnym efektywnym podsumowaniem minionego tygodnia 👇👇👇👇👇👇
Po ostatnich aferach, wielu mówiło, że to już koniec Facebooka i wielu się pomyliło, bo Facebook radzi sobie całkiem efektywnie 👌

przychody Facebooka

przychody Facebooka

 

W III kwartale 2018 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 13,5 miliarda dolarów, a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 miliarda dolarów. Podobnie jak liczba użytkowników odwiedzających go co miesiąc 🤗 To obecnie, blisko 2,27 miliarda, a wśród nich Twoi klienci!

 

Facebook liczba odwiedzających miesięcznie

liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc Facebooka

 

Co więcej Facebook przygotował dla Was, w minionym tygodniu, wiele nowości, które warto poznać!

Facebook wprowadził nowe funkcje czyli możliwość dodania muzyki w Stories i News Feedzie oraz możliwość dodania konkretnej piosenki do swojego profilu na Facebooku.

👉Wiesz jak dodać piosenki do zdjęć i wideo?
Poznaj konkretne kroki, które pozwolą Ci na wyrażanie siebie, na Facebooku, poprzez muzykę. Chcesz dać muzykę w Stories? Wykonaj zdjęcie lub nagraj film, po czym przejdź do wyboru dodatków. Tam wybierz ikonkę “muzyka”, gdzie znajdziesz swój utwór, który możesz umieścić w dogodnym miejscu na ekranie.

👉Chcesz dodać muzykę do swojego profilu?
Facebook zapowiada sekcję “obecnie słuchane” oraz “ulubione”, a na samej górze profilu możliwe będzie przypięcie konkretnego utworu.
Wówczas osoba, która wejdzie na Twój profil, zobaczy nazwę utworu i artystę. Po kliknięciu w nią, usłyszy krótki klip muzyczny i zobaczy slideshow ze zdjęciami artysty lub albumu. Otrzyma również możliwość dodania “Twojej” piosenki do swojego profilu. Może się jednak okazać, ze funkcja nie jest jeszcze dostępna u Ciebie. Wówczas możemy doradzić tylko jedno 👌😎 Cierpliwe czekać…

Czekać na siebie kazały także nowe formaty reklamowe. Co dzięki nim zyskacie? Dziś postaramy się Wam to wyjaśnić 🤗
Zmiany i zapowiedzi, przyniósł już początek października, kiedy to, w News Feedzie wielu użytkowników zaczęły pojawiać się kwadratowe miniatury linków.… ale to dopiero początek 😊

Facebook właśnie rozpoczął wdrożenie nowego formatu reklamowego – Link Ad w formacie 1:1. Dzięki czemu zyska on wygląd i styl zbliżony do Instagrama 😍

 

nowe formaty Facebook

Porównanie formatów (źródło: Thomas Hutter)

 

Co zyskacie? Możliwość przygotowania strony wizualnej w jeszcze bardziej angażujący sposób 🤗, a ponadto:

  • większą integrację Facebooka z Instagramem
  • dostosowanie contentu do urządzeń mobilnych
  • większą efektywność reklam, które na urządzeniach mobilnych oglądane są zazwyczaj w pionie.

Gdy mówimy już o reklamie na Facebooku, chcemy Was także zachęcić do poznania nowej funkcji reklamowej… na Instagramie. Ma zbliżone przeznaczenie i możliwości do znanego z Facebooka przycisku “Boost” 😍 Dzięki niej będziesz mógł promować krótkie pokazy slajdów bez konieczności ustawiania promocji w panelu reklamowym Facebooka 👌 Ponadto możesz też tworzyć efektywne reklamy na Instagrama w Instagram Story School! Wówczas będziesz mógł automatycznie targetować reklamę na osoby podobne do swoich fanów czy osoby w określonej lokalizacji lub dodanie swoich Stories do kolejki z relacjami innych użytkowników.

Jak wiesz relacje są bardzo ważne na Facebooku, o czym wie sam wujcio Facebook. Wprowadził on zakładkę rekomendacje, stawiając na grupy, z których korzysta już miliard osób!

Dzięki nowej funkcji członkowie danej grupy będą mogli polecać sobie nawzajem swoje ulubione strony — oczywiście związane z tematyką danej grupy 😎

Zakładka będzie tworzyć zestawienie ulubionych stron, które poleca dany członek grupy. Wzajemna wymiana opinii oraz polecanie usług zdecydowanie ulepszą funkcjonowanie grup na Facebooku. Tym samym czas zadać sobie pytanie — A Ty zaznaczyłeś swoją obecność w grupach? 😎

Jeśli dążysz do prowadzenia coraz to efektywniejszych działań na Facebooku, warto zadać sobie także i inne pytanie — czy statyczne reklamy mają jeszcze sens? 🤔

Prowadząc działania reklamowe na Facebooku wiesz, że materiały wideo są bardziej angażujące, dlatego też Facebook wprowadził nową funkcje, dzięki której z łatwością stworzymy reklamę video😁

Poznajcie funkcję Video Creation Kit‼

Video Creation Kit Facebook

Video Creation Kit w panelu Facebooka

Na początek opracuj fajną grafikę oraz tekst, a narzędzie Facebooka zaproponuje Ci, jak urozmaicić Twoją reklamę, aby była jeszcze bardziej efektywna 💪
Do wykorzystania masz 4 gotowe motywy:
👉Promowanie produktu (6 sekund)
👉Sprzedaż wielu produktów (6 sekund)
👉Pokaż zalety produktu (15 sekund)
👉Odkrywanie produktu (15 sekund)

Dodatkowo Facebook udostępnił świąteczne szablony oraz naklejki. Całość pozwoli Ci montować filmiki trwające do 15 sekund w dwóch formatach 1:1 oraz 9:16 — czyli dostosowanie do Facebooka oraz do Stories. Nową funkcje możecie znaleźć w panelu reklamowym.
Zachęcamy Was do przetestowania nowych funkcji. Z efektywną ciekawością poznamy Wasze opinie na ich temat.

Efektywnego tygodnia!

Komentarze