Blog

Dlaczego firma powinna posiadać profile na Facebooku oraz Instagramie?

Czy opłaca się zakładać Facebook i Instagram dla mojej firmy? Jeśli się nad tym wciąż zastanawiasz, to dobrze, że tutaj trafiłeś/aś! Poznaj kluczowe argumenty — dlaczego warto. 😉

Zastanów się przez chwilę. Co robią Twoi klienci w wolnym czasie? Ile godzin dziennie spędzają przed ekranem? Jakich aplikacji używają na swoim telefonie? Gdzie komunikują się z innymi? Gdzie wyszukują produktów oraz usług? Odpowiedzią jest Facebook i Instagram właśnie! 📱 Musisz wcielić się w swoją personę marketingową, w swojego idealnego klienta. Wykorzystaj to, że możesz do niego trafić ze swoim komunikatem w miejscu, które CODZIENNIE odwiedza! 😉

Okej, ale jak to zrobić? 🤔

Możesz wypisać wszystkie potrzebne informacje o swojej firmie. Dołączając link do swojej strony internetowej otrzymujesz darmowy ruch oraz składane zamówienia. Każda platforma ma swoich unikatowych odbiorców, więc ujrzą Cie osoby, które inaczej nigdy by o Tobie nie usłyszały. Nigdy nie wiesz, gdzie znajdziesz swojego idealnego klienta. 👤

Tworząc fanpage, inaczej stronę na Facebooku — możesz dodatkowo korzystać z tworzenia reklam. Platforma ta jest w tym zaskakująco skuteczna. Dzieje się tak, ponieważ możemy idealnie dopasować grupę odbiorców do usług oferowanych przez naszą firmę. Zobrazujemy Ci to na fajnym przykładzie. Puszczając reklamę w telewizji możesz dopasować co najwyżej godziny wyświetlania oraz kanał. Nie masz tutaj wglądu na to, kto ogląda Twój komunikat. Może to być dziecko, nastolatek lub nikt tego nie ujrzy, ponieważ telewizor będzie leciał w tle. 📺

Prowadząc np sklep ze sprzętem sportowym na Facebooku możesz wybrać: wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację, godzinę emisji, umiejscowienie a nawet takie rzeczy, jak wyświetlanie na konkretnym modelu telefonu lub po podłączeniu do sieci Wi-Fi. Możliwości jest tak wiele, że można opowiadać o tym godzinami. Pamiętajmy jednak, że reklamy to tylko kawałek możliwości posiadania profilu na Facebooku. Pomyśl o tym, że możesz pisać z Twoimi klientami poprzez najczęściej wybierany komunikator — Messenger Facebooka. 🗨

Kolejnym aspektem wartym wspomnienia jest możliwość komunikowania wydarzeń, ciekawostek z życia firmy oraz ocieplanie wizerunku. Nigdzie w internecie nie zbudujesz relacji i zaufania w tak prosty sposób. Wystarczy słuchać potrzeb swojej grupy docelowej i dostarczać im rozwiązań. Szczególnie polecane jest przekazywanie jakiejś wartości. Przypomnij sobie, kiedy sam przeglądasz social media. Czy zatrzymasz się na reklamie chcącej Ci coś od razu sprzedać, czy może wybierzesz obejrzenie poradnika z którego się czegoś nauczysz. Nawet jeśli pod koniec tego wideo twórca przedstawi Ci swoją ofertę sprzedaży — inaczej do niej podejdziesz. Warto sobie wyobrażać to, jak samemu odbieramy materiały i zastosować tę wiedzę tworząc w internecie. Jeśli nie masz na to czasu to przejdź tutaj. 😍

Komentarze