Blog

Czy da się spędzać mniej czasu w social media? ;)

Hejka 🤗 Witajcie w kolejnej odsłonie efektywnego tygodnia, w którym przedświąteczne przygotowania przeplatają się z nowościami w social media. Tych ostatnich, o dziwo, zeszły tydzień przyniósł dla odmiany mniej niż zwykle 😲 Wierzymy jednak, że to cisza przed lawiną efektywnych nowości 😊

O tej nowości mało kto słyszał! Ba! O samej funkcji, z której możecie korzystać już od roku, także. Nowa opcja od wujcia Facebooka, to wprowadzenie opcji udostępniania kolekcji zapisanych postów 💪💪 Zapisane postów było już możliwe wcześniej, podobnie jak grupowanie ich w kolekcje, a teraz można je również udostępniać, co warto efektywnie przetestować 🙂 Teraz wystarczy tylko zrobić listę prezentów, które chcielibyście dostać i rozesłać ją rodzinie 😍🎄🎁 Sprytnie wujku Facebooku!

Tak na marginesie wujek Google także przygotował dla Was nowość, co zajęto kilka miesięcy testów i poprawek. Dały one początek wdrożeniu nowego nagłówka 😁 Zaprojektowano go na wzór popularnych obecnie pasków na większości stron. Pasek podczas przewijania strony w dół, „przykleja” się do góry okna przeglądarki i przez cały czas jest widoczny 😍
Dotychczas, by wyświetlić większą liczbę wyników musieliśmy scrollować w dół, a okno wyszukiwarki i całe górne menu znikało. Teraz nie ma znaczenia czy jesteśmy na górze strony czy na dole — pasek zawsze będzie widoczny.

 

sticky header google

Nowy nagłówek

 

Ot, taka miła niespodzianka na zakończenie roku. Niespodzianki możecie, od dziś, wyczekiwać także od Facebooka. Bowiem od dziś będziesz mógł zobaczyć, na Facebooku, swoje podsumowanie roku 2018 😍😋😉 Zwyczajowo będzie miało postać krótkiego filmu przypominającego wyjątkowe momenty z Twojego roku 🙂 Swój film zobaczyć na stronie facebook.com/memories 😁😄

Właśnie! Podsumowania, czas.….w tym roku sporo pisano o uzależnieniu od mediów społecznościowych. Na Facebooku i Instagramie pojawił się licznik czasu, mający uświadomić ile czasu spędzamy w social media. Dzięki niemu możemy ustawić dzienny limit spędzany w sieciach społecznościowych. Ponadto dostaliście możliwość wyłączenia wszelkiego rodzaju powiadomień czy wyciszania słów kluczowych. Regularne podglądanie ekranu z informacją o tym, ile już czasu spędziliśmy w social media, ma nam pozwolić lepiej zarządzać czasem w ciągu doby.….tylko czy ktoś już z tego skorzystał? 😊😊😊

Jak tu spędzać mniej czasu w social media, gdy YouTube wprowadza oficjalnie Stories? Historie na YouTube zawierają wszystkie narzędzia, które poznaliśmy na Snapchacie , Instagramie lub Facebooku. Tym samym obejmują tekst, muzykę, filtry czy naklejki YouTube. Aby utworzyć historię wystarczy, otworzyć aplikację mobilną YouTube, dotknąć ikonę kamery video i wybrać opcję “Utwórz historię”.

Sami powiedzcie czy czas spędzany w social media da się ukrócić? 😉 Na pewnie nie w chwili, gdy Instagram może się pochwalić 9 milionami postów 😊
Z tej okazji wydano nawet specjalny raport, z którego wyciągnęliśmy dla Was najważniejsze informacje 😊

👉72,6% postów na Instagramie to obrazy
👉21,2% więcej interakcji zyskują filmy
👉31,7% profili używa ponad 300 znaków
👉Profile wykorzystują przeważnie 1 – 3 hashtagi
👉Ponad 50% profili nie używa emotikonów

Co te dane oznaczają dla Was i Waszych firmowych profili? Właśnie jesteśmy w trakcie tworzenia wpisu, w których wszystko Wam wyjaśnimy!

Do następnego i efektywnego!

Komentarze