Blog

Czy Covid-19 zabije Twój biznes? Przygotuj firmę na drugą falę koronawirusa

78% — tylu Polaków robiło zakupy przez internet w czasie szczytu pandemii. Kwarantanna, praca zdalna i lockdown przyczyniły się do radykalnej zmiany zachowań konsumentów. W dobie koronawirusa — długich kolejek przed sklepami, uciążliwych maseczek i płynów do dezynfekcji, zakupy online stały się pierwszą myślą osób chcących nabyć produkt lub usługę. Intensywny ruch na stronach internetowych i platformach sprzedażowych pokazał, że biznes, którego nie ma w sieci — nie istnieje. A Twoja firma jest już gotowa na drugą falę koronawirusa?

Z tego artykułu dowiesz się, jaki los podczas pandemii Covid-19 spotkał firmę Zbigniewa oraz:

👉dlaczego strona internetowa to absolutna konieczność w czasie koronawirusa,
👉jak pozyskać klientów, kiedy wszyscy pozostają w domach,
👉co zrobić, by podczas kryzysu nie zamykać firmy, tylko zarabiać więcej!

Co się stanie, jeśli Twoja firma nie ma strony internetowej?

Chyba każdy zna Zbigniewa. To ten obrotny facet spod piątki. Prowadził świetnie prosperujący sklepik z ekologiczną żywnością. Wspierał okolicznych rolników, skupując od nich naturalnie uprawiane produkty. Kupując u niego w sklepie, miałeś pewność, że towar jest najlepszej jakości. Zawsze uśmiechnięty, profesjonalnie obsługiwał klientów. Stałym zawsze dorzucił coś „ekstra”, ale i dla nowych miał różne niespodzianki w zanadrzu. Biznes mu się kręcił, a ludzie go cenili. Niestety — przyszła pandemia, wprowadzili lockdown, musiał zamknąć sklep na kilka tygodni i jego firma padła. A tak mu dobrze szło!

Czy to Covid-19 zabił jego firmę? Nie! Zbigniew nie zadbał o to, by swój biznes przenieść tam, gdzie udali się jego klienci — do internetu. Strona internetowa pozwala zaistnieć nie tylko w sieci, ale również w świadomości konsumentów. Badania pokazują, że co trzecia osoba w okresie szczytu pandemii robiła o wiele częściej zakupy przez internet niż przed wybuchem koronawirusa. Spory procent badanych przyznało się, że w czasie kwarantanny po raz pierwszy kupiło coś online. Pandemia Covid-19 mocno przyspieszyła rozwój branży e‑commerce w Polsce. Kto na tym traci? Ten, kto nie ma jeszcze strony internetowej!

Pozyskaj klientów dla swojej firmy

W XXI wieku, aby zwiększyć liczbę swoich klientów, po prostu musisz mieć stronę internetową. Każda, nawet najprostsza strona firmowa pomoże zwiększyć przewagę nad konkurencją, która ociąga się ze stworzeniem własnej witryny internetowej. Oto trzy drogi, którymi dotrzesz do swoich klientów w sieci.

1. Strona internetowa

Strona www to Twoja podstawowa wizytówka. To tutaj najpierw trafiają potencjalni klienci, by zapoznać się z ofertą, poznać usługi, zobaczyć realizacje. W tym miejscu szukają również form kontaktu: numeru telefonu, adresu e‑mail, czy wskazówek jak dojechać do siedziby firmy. Bardzo ważne jest również, by Twoja strona była responsywna. O tym, co to jest strona responsywna i dlaczego warto ją mieć, przeczytasz tutaj: Strona responsywna A‑Z.

2. Landing page

Jest to strona docelowa, na której znajdują się najważniejsze informacje o Twojej firmie, produkcie lub usłudze, a co najważniejsze — możliwość sfinalizowania transakcji. Zacznij sprzedawać przez stronę docelową, a od razu zauważysz zwiększoną konwersję. Więcej o możliwościach i funkcjonowaniu landing page przeczytasz tu.

3. Social media

Facebook jest największą platformą społecznościową. Liczy aż 16 milionów użytkowników w Polsce! Wśród nich są Twoi klienci. Coraz więcej użytkowników ma Instagram, ale także na LinkedIn życie „kwitnie”. Efektywne prowadzenie swojego kanału w social mediach to przede wszystkim: budowanie pozytywnego wizerunku marki, błyskawiczna komunikacja z potencjalnymi i obecnymi klientami, tworzenie społeczności wokół produktów i usług, budowanie korzystnych relacji z klientami, rozbudowany kanał promocji. Te działania bezpośrednio przekładają się nie tylko na rozpoznawalność firmy, ale przede wszystkim — na sprzedaż.

Niech inni martwią się kryzysem — Ty zarabiaj

Twoi klienci dużą część codziennych aktywności przenieśli do sieci. Dorośli pracują zdalnie, młodzież przez internet się uczy, wszyscy kupują online i wirtualnie załatwiają wiele spraw. Zadbaj o to, byś Ty także był w sieci widoczny. Pomogą Ci w tym narzędzia do precyzyjnej i skutecznej promocji. Zainwestuj w Google i Facebook Ads, optymalizuj treści tak, by każdy, kto szuka Twoich produktów lub usług — trafił właśnie do Ciebie. Zbigniew musiał zamknąć swój biznes, bo nie pomyślał o tym, że klienci, którzy nie mogli przyjść do sklepu, są w internecie! Ty już wiesz, gdzie ich szukać. Sieć internetowa staje się coraz większym źródłem dochodu dla wielu firm, nawet tych najmniejszych. Warto być pierwszym w wyścigu o internetowego klienta.

Z pewnością nie chcesz podzielić losu Zbigniewa, dlatego zadbaj o swój wizerunek w internecie już dziś. Jeśli masz pytania, tutaj jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Znasz przedsiębiorcę, któremu ten tekst może pomóc przetrwać trudny okres? Podziel się linkiem lub udostępnij blog zpomyslami na Facebooku!

W końcu nam wszystkim powinno zależeć, by kryzys był tylko bladym wspomnieniem!

Źródło:

https://www.pb.pl/badanie-co-trzeci-ankietowany-kupuje-online-czesciej-niz-przed-pandemia-994225

Komentarze