Blog

Czy ai zastąpi pracowników marketingu?

Czy AI zastąpi pracowników marketingu, skoro nie ma poczucia humoru?

 

Sztuczna inteligencja dzisiaj nie tylko pisze wypracowania, ale też tworzy grafiki, muzykę, opracowuje kampanie reklamowe i robi to w kilka sekund.⏱ Dużo taniej, o wiele szybciej niż człowiek, ale czy lepiej albo choć tak samo dobrze? Czy będąc w branży marketingowej, powinniśmy martwić się o stanowiska pracy? 😲

 

Termin „Sztuczna inteligencja” 🧠 pewnie będzie można uznać za najpopularniejsze hasło 2023 roku, tak jak w 2020 była to pandemia. Jeszcze niedawno fraza „sztuczna inteligencja” większości osób kojarzyła się z odległą przyszłością, kiedy roboty opanują ziemię. 🤖 Dziś generatory tekstu i obrazu, oparte na sztucznej inteligencji pojawiają się jak grzyby po deszczu. Poza słynnym Chatem GPT, mamy jeszcze choćby Google AI.

 

Według analityków Goldman Sachs, sztuczna inteligencja jest w stanie zastąpić 25% ludzkości. W pewnych kategoriach zawodów AI nigdy nie będzie skuteczna. Dlaczego? Bo nie ma uczuć 💙 i wyobraźni.

Nie zastąpi więc branż, wymagających myślenia poza schematem, tworzenia strategii, przewidywania nieprzewidywalnego.💫

AI nie zamieni się także z pracownikami, którym potrzebne w zawodzie poczucie empatii i zrozumienia emocji drugiej osoby, jak choćby dziennikarz śledczy, psycholog, nauczyciel. 🧐

Spokojnie spać mogą też przedstawiciele takich zawodów fizycznych, jak spawacz lub elektryk, które wymagają zręczności i ciągłego dostosowywania się do nowych wyzwań, ponieważ trudno je zautomatyzować.👨‍🔧

 

A co z marketingiem? Do naszej branży już rekrutuje się pracownik o inicjałach AI.👨‍⚖️ Bez problemu tworzy proste teksty, nakarmiony musi zostać jedynie odpowiednimi danymi, bo w przeciwnym razie, wciąż jeszcze ma skłonność do kłamania i udawania, że wie o czymś, o czym nie ma pojęcia. 🙃 Do czuwania nad ich wiarygodnością, potrzebny jest człowiek.

Średnio sztucznej inteligencji wychodzi tworzenie treści, które tak bardzo media lubią, czyli zabawnych, z nutą dwuznaczności. AI nie ma poczucia humoru.😉 Pisze hasła reklamowe, ale czasem trzeba próbować kilkanaście razy, aż któryś nada się do użytku. Potrafi wykonać proste zadania, ale pod czujnym okiem swojego kolegi z pracy. 👀

Sztucznej inteligencji nie należy się obawiać, ale z pewnością warto uczyć się z nią współpracować, by nie być dla siebie rywalami, ale współpracownikami właśnie.🤝

Komentarze