Czy ai zastąpi pracowników marketingu?
Autor: zpomyslami w Bez kategoriiCzy AI zastąpi pracowników marketingu, skoro nie ma poczucia humoru?
Sztuczna inteligencja dzisiaj nie tylko pisze wypracowania, ale też tworzy grafiki, muzykę, opracowuje kampanie reklamowe i robi to w kilka sekund.⏱ Dużo taniej, o wiele szybciej niż człowiek, ale czy lepiej albo choć tak samo dobrze? Czy będąc w branży marketingowej, powinniśmy martwić się o stanowiska pracy? 😲
Termin „Sztuczna inteligencja” 🧠 pewnie będzie można uznać za najpopularniejsze hasło 2023 roku, tak jak w 2020 była to pandemia. Jeszcze niedawno fraza „sztuczna inteligencja” większości osób kojarzyła się z odległą przyszłością, kiedy roboty opanują ziemię. 🤖 Dziś generatory tekstu i obrazu, oparte na sztucznej inteligencji pojawiają się jak grzyby po deszczu. Poza słynnym Chatem GPT, mamy jeszcze choćby Google AI.
Według analityków Goldman Sachs, sztuczna inteligencja jest w stanie zastąpić 25% ludzkości. W pewnych kategoriach zawodów AI nigdy nie będzie skuteczna. Dlaczego? Bo nie ma uczuć 💙 i wyobraźni.
Nie zastąpi więc branż, wymagających myślenia poza schematem, tworzenia strategii, przewidywania nieprzewidywalnego.💫
AI nie zamieni się także z pracownikami, którym potrzebne w zawodzie poczucie empatii i zrozumienia emocji drugiej osoby, jak choćby dziennikarz śledczy, psycholog, nauczyciel. 🧐
Spokojnie spać mogą też przedstawiciele takich zawodów fizycznych, jak spawacz lub elektryk, które wymagają zręczności i ciągłego dostosowywania się do nowych wyzwań, ponieważ trudno je zautomatyzować.👨🔧
A co z marketingiem? Do naszej branży już rekrutuje się pracownik o inicjałach AI.👨⚖️ Bez problemu tworzy proste teksty, nakarmiony musi zostać jedynie odpowiednimi danymi, bo w przeciwnym razie, wciąż jeszcze ma skłonność do kłamania i udawania, że wie o czymś, o czym nie ma pojęcia. 🙃 Do czuwania nad ich wiarygodnością, potrzebny jest człowiek.
Średnio sztucznej inteligencji wychodzi tworzenie treści, które tak bardzo media lubią, czyli zabawnych, z nutą dwuznaczności. AI nie ma poczucia humoru.😉 Pisze hasła reklamowe, ale czasem trzeba próbować kilkanaście razy, aż któryś nada się do użytku. Potrafi wykonać proste zadania, ale pod czujnym okiem swojego kolegi z pracy. 👀
Sztucznej inteligencji nie należy się obawiać, ale z pewnością warto uczyć się z nią współpracować, by nie być dla siebie rywalami, ale współpracownikami właśnie.🤝
Komentarze