Blog

Nie masz tekstów na stronę — przygotujemy je dla Ciebie

Stwórzmy najlepszy tekst na Twoją stronę www

Pisać umie niemal każdy dorosły człowiek. Stąd możesz wysnuć wniosek, że stworzyć dobry tekst też każdy potrafi. Co w tym może być trudnego? W końcu codziennie wysyłasz wiadomości SMS, redagujesz maile, umieszczasz posty na Facebooku. Komunikujesz się słowami na wiele sposobów, najczęściej — z powodzeniem.

Mimo to słowa ciągle są w cenie. Teksty na większość stron internetowych tworzą profesjonalni copywriterzy, a treści pojawiające się na witrynach premium słono kosztują. Copywriter to nie tylko osoba, która wie, gdzie postawić przecinek i zna odpowiedź na pytanie, jak poprawnie pisać „nie” z imiesłowami przymiotnikowymi. Copywriter posiada wiedzę i umiejętności, pozwalające słowom zdziałać cuda… Rozsiądź się wygodnie i posłuchaj…

Zacznijmy od początku — stwórzmy najlepszą stronę www

Początki bywają trudne, ale kiedy zrobisz już ten pierwszy krok — działania nabierają rozpędu. Wybrałeś agencję, zleciłeś stworzenie strony internetowej dla swojej firmy. Pomysł klarował się w Twojej głowie już od dłuższego czasu. Wiedziałeś, czego chcesz i jakiego efektu oczekujesz. Przedstawiłeś swoją koncepcję projektantom, oni dodali kilka swoich sugestii i praca ruszyła z kopyta. Wszystko szło bardzo sprawnie, strona nabierała kształtów. Podobały Ci się zaproponowane rozwiązania, kolorystyka odzwierciedlała Twoje wyobrażenie. Wskazówki profesjonalistów okazały się strzałem w dziesiątkę. Strona śmigała (stąd dowiesz się, dlaczego czas ładowania strony www ma znaczenie), więc pozostał ostatni etap — wrzucenie tekstów. Stwierdziłeś, że sam sobie z tym poradzisz, w końcu to nic trudnego. Każdy przecież umie pisać, wielka rzecz — sklecić parę zdań o WŁASNEJ firmie.

Okazało się, że nie poszło Ci tak łatwo, jak myślałeś. Pisanie to zajęcie bardzo czasochłonne, wymagające ogromnego skupienia. Szukanie inspiracji, podglądanie konkurencji, research w sieci — to wszystko wysysało z Ciebie zasoby energii. Efekt? Straciłeś mnóstwo czasu, który mógłbyś poświęcić na rozwijanie swojej firmy. Zamiast zajmować się tym, co wychodzi Ci najlepiej — zarabianiem pieniędzy, ugrzęzłeś w tworzeniu treści. Frustracja z powodu straconych godzin nasuwa Ci pytanie — a taki tekst na stronę jest w ogóle ważny?

Tak, tekst na stronie www ma znaczenie

Wyobraź sobie, że internauta trafiający na Twoją witrynę jest jak gość, którego przyjmujesz w swoim domu. Wchodzi do środka, zapraszasz go do pokoju gościnnego. Chwali gustownie urządzone wnętrze, jest po wrażeniem unikatowych obrazów na ścianach, zachwyca się zabytkowym kredensem. Puszczasz delikatną muzykę, która trafia w jego gust. Podajesz gorącą kawę i świeżą drożdżówkę — cieszysz się, bo widzisz, z jakim apetytem gość zajada. Wszystko wydaje Ci się idealne, dopóki nie okaże się, że nie macie o czym rozmawiać. Przedstawiłeś się, powiedziałeś, czym się zajmujesz — ale nie wywołało to u gościa pożądanego zainteresowania. Siedzi więc cicho, nie zadaje pytań, rozmowa się nie klei. Nastaje niezręczna cisza, gość zaczyna czuć się nieswojo i… wychodzi.

Wyobraź sobie, że tak właśnie jest ze stroną www. Twój klient jest Twoim gościem i choć może być zachwycony szatą graficzną witryny — jeśli treść go nie zaciekawi, po prostu zamknie przeglądarkę. Dobry tekst na stronie internetowej to historia, która zafascynuje Twojego gościa. Będzie drążył temat, wchodził w zakładki, szukając kolejnych informacji. Zapragnie wiedzieć o Tobie (Twoim produkcie lub usłudze) jak najwięcej.

Strona główna to wizytówka Twojej firmy

Potencjalny klient szuka Twojej firmy w sieci. Trafia na Twoją stronę główną. Czego od niej oczekuje? Wszystkich podstawowych informacji o firmie oraz zapewnienie, jakie korzyści przyniesie mu skorzystanie z Twojego produktu lub usługi. Dobrze skonstruowany tekst sprzedażowy pozwoli zwiększyć szansę na przyszłą decyzję zakupową Twojego gościa. Przyciągająca grafika plus atrakcyjna treść to szansa na pokazanie siebie z jak najlepszej — nomen omen — strony.

Tu copywriter, w czym mogę pomóc?

Ty najlepiej orientujesz się, czym zajmuje się Twoja firma i jak funkcjonuje. Znasz swoich stałych klientów. Wiesz, do kogo chcesz trafić ze swoim produktem/usługą. Zdajesz sobie sprawę ze swoich mocnych i słabych stron. Może masz pomysł, jak chciałbyś się komunikować z klientem, w jaki sposób nawiązywać z nim relacje? Jak się do niego zwracać, a nawet jak przyciągnąć jego uwagę? Spisz wszystkie swoje wymagania, pomysły, myśli w formie, która najbardziej Ci odpowiada: w myślnikach, opisowo, nagraj się na WhatsApp i… zleć stworzenie treści copywriterowi.

Copywriter jest od tego, by na podstawie Twoich wytycznych stworzyć treść, która zaprosi internautów do pozostania na stronie, zapoznania się z nią i zakupienia produktu lub usługi. To osoba, która zna zasady komunikacji. Ma wiedzę o zachowaniu konsumentów, o perswazji i zmianie postaw. Copywriter potrafi dobierać słowa, które kreują nową rzeczywistość.

Jako agencja marketingowa z doświadczeniem zapewniamy, ze treści tworzone przez naszych copywriterów są:

  1. poprawne — zgodne z zasadami języka polskiego i lege artis copywritingu;
  2. efektowne — zaskakują odbiorców swoją oryginalną i atrakcyjną formą;
  3. efektywne — skutecznie oddziałują na decyzje klientów.

O tym, w czym jeszcze może pomóc Ci agencja marketingowa, przeczytasz tutaj.

Pozwól stworzyć teksty na stronę www copywriterowi, a potem zaproś gości i bawcie się dobrze.

Komentarze