Blog

Co to jest Pixel Facebooka? Istotne narzędzie Facebookowego reklamodawcy

Co to jest Pixel Facebooka?

Jest to kod JavaScript generowany na potrzeby ulepszenia Twoich reklam na Facebooku. Jeśli jeszcze się z tym nie spotkałeś to obowiązkowo przeczytaj poniższe informacje i poznaj zalety oraz zastosowania Pixela. Kod, który musisz wkleić na swoją stronę internetową pozwoli Ci na przykład kierować nowe reklamy do osób, które w wybranym okresie ją odwiedziły (tzw. remarketing)! 📣

Umożliwia on pomiar, optymalizację oraz tworzenie grup kampanii reklamowych. Dzięki niemu możesz zobaczyć, jakie akcje oraz działania podejmują ludzie, którzy wchodzą na Twoją stronę oraz nawet z jakich urządzeń korzystają! W podobny sposób działa kod Google Analytics, który jest równie przydatny podczas obserwacji odwiedzających. Dlaczego nie miałbyś korzystać z narzędzia, które za darmo pozwala optymalizować komunikaty reklamowe pod dane, które i tak Ci ludzie po sobie zostawiają. Zweryfikujesz przy okazji swoją personę marketingową! 👤

Jakie są zalety korzystania z Pixela Facebooka?

Istnieją różne sposoby na wykorzystywanie informacji, które Facebook gromadzi za pomocą tego kodu. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich. Czytając pomyśl o wykorzystaniu ich we własnym przedsiębiorstwie.

  • Możliwość śledzenia konwersji (efektów)Zobacz co dokładnie przynosi reklama. Jak przekłada się na zakupy na Twojej stronie. Obserwacja urządzeń z których korzystają jest dodatkową zaletą. Sprawdzisz, gdzie sprzedaż jest największa. Na telefonie, tablecie lub komputerze. Jeśli wersja mobilna nie generuje żadnych efektów — może to być wina braku strony responsywnej.
  • Możliwość optymalizacji i dopasowania reklamZaimplementowany Pixel może sprawić, że stworzone przez Ciebie reklamy będą bardziej skuteczne! Jest to efekt który idzie za poprawianiem jakości wyświetlanych informacji pod kątem grup odbiorców do których masz dostęp. Oprócz tych ulepszeń otrzymujesz możliwość sprawdzenia samych grup odbiorców, upewniając się, że trafiasz do założonych wcześniej osób.
  • Remarketing, czyli powracająca reklamaDzięki temu, że od momentu wpięcia Pixela na Twoją stronę — śledzi na bieżąco osoby, które na nią wchodzą możesz do nich powrócić. Na pewno Tobie zdarzało się oglądać buty na pewnej stronie. Przez kolejne dni czegokolwiek byś na innych stronach nie szukał — widziałbyś te buty. To jest właśnie przykład remarketingu. Możesz wybrać nawet konkretne osoby, które np. porzuciły koszyk bez opłacania go, lub dodali coś do listy życzeń.

Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu reklam na Facebooku wykorzystaj nasze wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Skontaktuj się z nami TUTAJ. Miłego dnia! 👋😍

Komentarze