Blog

Co dobrego przyniesie nam rok 2020?

Internet przewyższył telewizję, czyli co wydarzyło się w reklamie online w 2019 roku 🚀

Stało się! Widzimy zmiany w trendach internetowych, które kiedyś były tylko spekulacjami. Pierwszy raz w polskiej działalności reklamowej koszty reklamy online przewyższyły te przeznaczone na reklamę w telewizji (raport IAB Polska/PwC AdEx). Wszystko wskazuje na to, że trend ten pozostanie w aktualnej przewadze — ponieważ internet staje się coraz potężniejszym medium na całym świecie. Warto przeanalizować swoje działania marketingowe na nowy rok pod kątem sprzedaży właśnie przez internet. 📈

 

Instagram wciąż buduje swoją pozycję wśród mediów społecznościowych 🤳

Platforma Facebooka nie przestaje nas zaskakiwać! Jeśli jesteś jedną z osób/firm, która jeszcze nie prowadzi tam swojego profilu — to może okazać się ostatnim dobrym momentem na rozpoczęcie budowania rozpoznawalności wśród użytkowników Instagrama. Co prawda nie daje już takich możliwości organicznych, lecz wciąż kryje się tam nie lada potencjał. ✅

Instagram stale wprowadza nowe funkcje i usprawnienia. Między innymi dlatego zebrał takie szerokie grono swoich zwolenników. Na początku 2020 roku otrzymaliśmy możliwość monitorowania wzmianek na temat naszego profilu, które pojawiają się w relacjach. Co więcej, urozmaicony został sam format tworzenia relacji. Tak zwany “Boomerang” otrzymał możliwość wycięcia pożądanego fragmentu, zwolnienie tempa oraz efekt echa. 👍

 

Fast food’owe tricki marketingowe. W roli głównej McDonald’s oraz KFC 🍟🍔

KFC zaplanowało ostatnio pewną akcję, która odniosła sukces. W jaki sposób wygenerowali setki interakcji pod swoim zdjęciem na Facebooku? Wszystko zaczęło się od tego, że pewien fan ustawił jako swoje zdjęcie profilowe — kubełek z kurczakami wspomnianej marki. Odpowiedź KFC zaskoczyła internet. Na oficjalnym fanpage jako zdjęcie profilowe ustawili zdjęcie swojego wiernego fana, kochającego ich kurczaka. 📷 W komentarzach od razu wybuchło zamieszanie — ludzie pisali, że pewnie ktoś zhackował ten fanpage! KFC natomiast szybko wyjaśniło wszystko komentarzem pod swoim zdjęciem. Co pokazują statystyki? Było warto! 😎

McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek. Jak zauważyliście, aktualnie temat jest bardzo na czasie, więc marka nie tylko zrobiła dobry krok w kierunku ochrony naszej planety, ale zyskała uznanie miłośników ekologii, którzy na pewno częściej zajrzą do tej restauracji. 🤩 Projektanci wypuścili także projekt ekologicznego opakowania dla McFlurry. Jest to dobry przykład na czynienie dobra połączone z ciekawą akcją marketingową. Polecamy śledzić media społecznościowe dużych marek i czerpać z nich pozytywny przykład — tak jak w tym przypadku. 👏

 

Dla fanów Twittera również przygotowaliśmy ciekawe nowości 💙

Platforma pracuje nad usprawnieniem zakładki “Odkryj”, którą znajdziemy pod ikoną lupy. 🔍 Jest to kolejny przykład tego, że różne media społecznościowe czerpią wzajemnie pomysły z tego, co zadziałało w przypadku innego dużego konkurenta. Dzięki tej funkcji Twitter będzie lepiej dopasowywał do Ciebie wyświetlane treści, więc usprawni się sposób korzystania z tej platformy społecznościowej. Jeśli już z niego korzystasz, to zapraszamy do śledzenia naszego profilu. 👈

Poprzednie nowości opisane w formie #efektywnegotygodnia znajdziesz TUTAJ 😉

Komentarze