Blog

Cele reklamowe na Facebooku — czym się różnią?

Czy wiesz, że poprawne odróżnienie celów reklamowych podczas ich tworzenia ma ogromny wpływ na jej powodzenie? Zobacz, co jest tutaj najważniejsze i zacznij osiągać wymarzone efekty z Facebook Ads! 💰💹

Na początku swojej przygody możesz czuć zdezorientowanie ilością wszystkich celów reklamowych, które daje do wyboru Facebook. Po zapoznaniu się z poniższym tekstem będziesz wiedział, który cel odpowiada Tobie i na których bardziej powinieneś skupić swoją uwagę. Zapamiętaj przede wszystkim to, że wybór na tym pierwszym etapie tworzenia kampanii spowoduje, że algorytmy będą dobierały grupę odbiorców w taki sposób, żeby były to osoby, które dotychczas chętnie wykazywały wybrane typy aktywności. Na przykład cel na polubienia fanpage spowoduje wyświetlanie tej reklamy osobom często zostawiającym polubienia. Jest to bardzo mądry system - czas go wykorzystać! 💡

Wszystkie 11 celów zostało nie bez powodu podzielone na 3 główne segmenty.
Poznaj, czym się one charakteryzują:

1. Świadomość

 

  • Rozpoznawalność marki — możesz zbudować świadomość Twojego brandu wśród potencjalnych klientów. Jeśli nikt nie słyszał jeszcze o Twojej firmie — masz szansę to teraz nadrobić.  Facebook będzie optymalizować wyświetlanie tak, że dotrzesz do ludzi, którzy z największym prawdopodobieństwem będą w stanie przypomnieć sobie Twoją reklamę w ciągu dwóch kolejnych dni. Możesz zmierzyć, ile osób zatrzymało się na Twojej reklamie przewijając swoją tablicę.
  • Zasięg — jest podobny do poprzednika. Ma za zadanie dotrzeć do maksymalnie jak największej ilości osób.  Często stosowane są tutaj materiał wideo oraz posty sponsorowane odpowiedzialne za kampanie wizerunkowe. Pamiętaj, że nie jak każdy cel będzie dostarczał Ci dokładnie takich efektów, jakie wybierzesz. Celując np w polubienia strony koszt będzie tutaj bardzo wysoki. Wybierz zasięg do zapamiętania wizerunku marki lub firmy albo zachęć do kontaktu wstępnego (bez sprzedaży).

 

2. Działania

 

  • Ruch — pozwala na kierowanie użytkowników w wybrane przez Ciebie miejsce docelowe. Jest jednym z najpopularniejszych celów, który przynosi jednocześnie świetne wyniki. Ruch ma za zadanie generowanie kliknięć w nasz link prowadzący do np. messengera, strony internetowej, aplikacji — generując jak najniższe koszty. Jest to istotny cel, jeśli zależy Ci na pozyskaniu dużej liczby odwiedzin witryny. Polecamy również wybranie tutaj statycznych form reklamy, ponieważ lepiej działają niż wideo oraz animacje.
  • Aktywność:
    a) Aktywność dot. posta — tutaj masz szansę zwiększyć liczbę reakcji, komentarzy oraz udostępnień pod wybranym przez Ciebie postem. Zamiast tworzyć nową kreację na potrzebę reklamy — możesz wprowadzić identyfikator posta i promować opublikowany przez Ciebie post. Co jest bardzo fajne, można promować np. dopiero zaplanowany post — jeśli pojawi się na profilu — zachowa całą wygenerowaną płatnie aktywność!
    b) Polubienia strony — wybierając tę opcję zaczniesz zdobywać polubienia Twojej strony na Facebooku, inaczej zwanym fanpage. Reklama którą stworzysz zaprezentuje się ludziom, którzy jednocześnie zawierają się w wybranej grupie docelowej oraz są skłoni zostać fanami nowego fanpage. Miej na uwadze to, że im więcej like’ów posiadasz, tym większe zaufanie wzbudzasz.
    c) Reakcje na zaproszenie na wydarzenie — zwiększysz zasięg oraz liczbę reakcji, udostępnień oraz komentarzy pod stworzonym przez Ciebie wydarzeniem na Facebooku. Jeśli korzystasz z formy promocji poprzez wydarzenia — ten cel Ci się przyda.
  • Instalacje aplikacji — kieruje użytkowników do sklepu z aplikacjami z której mogą pobrać Twoją grę lub aplikację. Generujesz tutaj jak największą konwersję pod względem zainstalowań. Na etapie kreacji reklamowej warto na samej grafice dodać przycisk typu “zainstaluj”.
  • Wyświetlenia filmu — jak sama nazwa wskazuje, promowane będą reklamy w formie wideo. Możesz wykorzystać materiały, które zawierają pozakulisowe ujęcia, premiery produktów oraz historie klientów w celu zwiększania popularności Twojej marki. W odróżnieniu od celów na zasięg czy rozpoznawalność marki — tym razem Facebook będzie optymalizował naszą reklamę wyświetlaną powyżej 10 sekund przy zachowaniu jak najniższych kosztów. Jeśli zależy Ci na tym, żeby Twój film był wyświetlany możliwie jak najdłużej — wybierz ten cel.
  • Pozyskiwanie kontaktów — zbiera dla Ciebie dane, które wybierzesz poprzez formularz kontaktowy. Działa to na tyle sprawnie, że jeśli informacje o które prosisz zostały wcześniej uzupełnione w informacji o profilu — odbiorca reklamy ujrzy gotowo wypełnione pola. Jedyne co musi tutaj zrobić, to zatwierdzić i przesłać dalej. Eliminuje to błędy np. w numerze telefonu czy e‑mailu osoby, która w pośpiechu wpisała go z literówką. Jeśli Twoja firma kontaktuje się z klientami osobiście — masz narzędzie do tworzenia listy kontaktów.
  • Wiadomości — skłania osoby do podjęcia z Tobą rozmowy poprzez Messengera. Możesz ustawić sobie proponowane pytania, które mogą wysłać klienci za pomocą jednego kliknięcia. Co ważne, jesteś w stanie dodać automatyczne odpowiedzi na te zapytanie, dzięki czemu początek rozmowy będzie w pełni automatyczny! Docelowo po odpowiedzi na nurtujące pytania możesz dokonać sprzedaży lub zbudować swój wizerunek jako eksperta. Kolejny etap do podjęcia decyzji przez użytkownika do wciśnięcia “Kup teraz”.

 

3. Konwersja

 

  • Konwersje — zachęcasz tutaj ludzi do podjęcia pożądanych działań, takich jak dokonanie zakupu. Taki cel zaprzęga algorytmy do zdobycia jak największej ilości prawdziwych klientów chcących wydać u Ciebie swoje pieniądze. Przydatnym narzędziem będzie zastosowanie Pixela Facebooka, który pozwana na śledzenie tzw. zdarzeń, dzięki którym posiądziesz wgląd do m.in. zakupów, dodania do koszyka, wyświetlenia strony czy przejście do kasy. Cel konwersje sprawdzać się będzie najlepiej, kiedy dana witryna posiada już zauważalny ruch oraz funkcjonuje już od jakiegoś czasu. Co do przyłączenia Pixela — nie ma co odkładać tego w czasie. Im wcześniej zostanie zaimplementowany, tym więcej danych zdąży zebrać. Przydadzą się także możliwości Google Analytics.
  • Sprzedaż z katalogu — tworzysz tutaj reklamy, które automatycznie wyświetlają produkty z katalogu na podstawie grupy odbiorców. Taki katalog możesz utworzyć w menadżerze katalogów. Umożliwi Ci to skorzystanie z tego celu reklamowego, który będzie wyświetlał dynamiczne materiały oparte o wybrane kryteria, np. produkty dodane przez użytkownika do koszyka lub po prostu ostatnio wyświetlone podczas wizyty w witrynie. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to ten cel jest właśnie dla Ciebie. Domykaj w ten sposób swoją sprzedaż wyświetlając np. produkty znajdujące się w koszyku użytkownika.
  • Ruch w firmie — Jeśli jesteś w posiadaniu wielu sklepów, restauracji lub innych lokalizacji fizycznych firmy — masz okazję zachęcić ludzi do odwiedzin oraz zwiększenia sprzedaży poprzez wyświetlanie reklam osobom w pobliżu. Rewelacyjnie sprawdza się do promocji punktów stacjonarnych. Zaletą celu ruch w firmie jest fakt, że reklamy możemy wzbogacić np. o wskazówki dojazdu do firmy! Polecamy ten rodzaj reklamy markom, które posiadają wiele oddziałów.

 

4. Podsumowanie oraz wnioski

 

Jeśli zamierzasz reklamować swoją firmę poprzez Facebooka to masz przed sobą ogromne możliwości. Zauważ, że teraz praktycznie każdy dzień w dzień zagląda chociaż raz na tę platformę społecznościową. Pewnie sam po otrzymaniu ważnego powiadomienia otwierasz niebieską aplikację. Każdy reklamodawca ma dostęp do ogromnej liczby odbiorców, którą może wykorzystać. Bądź tak, gdzie czas spędzają Twoi klienci. Nasza firma zajmuje się tym od lat. Jeśli chcesz, żeby eksperci w tej dziedzinie zajęli się pozyskiwaniem dla Ciebie klientów poprzez internet, to dobrze trafiłeś — przejdź teraz tutaj.

Komentarze