Blog

6 najważniejszych zmian w AdWords

Podczas tegorocznej edycji konferencji Search Marketing Expo (SMX) — Google ujawniło zmiany, które w najbliższym czasie zamierza wprowadzić. Pojawiły się także zaskakujące fakty.

1. Liczba konwersji z tabletów przekroczyła liczbę konwersji na desktopach

Naprawdę? Tym faktem jesteśmy zaskoczeni i prawdę mówiąc nie do końca temu dowierzamy. Stwierdzenie bazowało na danych 200 klientów, w przypadku których u 15% odnotowano wyższy średni wskaźnik konwersji (CVR) właśnie na tabletach. Wśród tych 15% były takie branże jak opieka zdrowotna, technologie oraz nieruchomości. To za mało, aby stawiać takie hipotezy.
Dodatkowo Google potwierdziło, że nadal będzie kategoryzować desktopy i tablety jako jedno urządzenie.

2. Google planuje wprowadzić nowe formaty reklam mobilnych dla różnych branż

Na początek mają być to formaty dla takich branż jak: motoryzacja, zakupy, finanse, turystyka. Google planuje stopniowe powiększanie tego kręgu. U podstaw jest poprawienie użyteczności reklam dla użytkowników mobilnych. Celem jest jak najszybsze poprowadzenie użytkownika do odpowiedzi.

3. Google przebuduje i zmodernizuje interfejs AdWords

News o dużej dozie tajemniczości. Na razie gigant z Mountain View nie zdradził jak głęboka będzie to zmiana. Czy będzie to kompleksowe przeobrażenie czy tylko kosmetyczne poprawki? Pozostaje nam czekać.

4. Brak słów kluczowych w kampaniach zakupowych

Czyżby Google chciało odejść od słów kluczowych na korzyść tzw. “people-based targeting”? Czekamy na to, co się wydarzy.

5. Rozbudowany remarketing — nowe funkcjonalności

Google chce udostępnić zaawansowane możliwości konfiguracji remarketingu. Zmiany mają pojawiać się powoli, ze względu na chęć pogodzenia interesów obu stron — użytkowników oraz reklamodawców. Kwestia prywatności traktowana jest priorytetowo.

6. Łatwiejsze kupowanie przez wyszukiwarkę (mobile)

Sprawa dotyczy magicznego przycisku “Kup”. Google wcale nie chce stać się sprzedawcą, lecz skupić się na niezmiernie istotnych 5% czasu, w których podejmowane są decyzje zakupowe. Czy taki zabieg zwiększy konwersje na urządzeniach mobilnych? Na pewno będziemy to monitorować.

A czy Twoja firma korzysta już z możliwości reklamy w Internecie? Przeczytaj, dlaczego warto zdecydować się na Google AdWords.

Komentarze