Blog

13 dobrych praktyk prowadzenia fanpage

Twoja firma należy do największej platformy społecznościowej w Polsce, jaką jest Facebook 👉 23 miliony użytkowników w Polsce!

Efektywne prowadzenie fanpage wymaga czasu, zaangażowania i głowy, pełnej pomysłów. Jeśli jesteś administratorem fanpage Twojej marki, doskonale wiesz, o czym mówimy. Z pewnością często zadajesz sobie pytanie — jak skutecznie prowadzić swój fanpage czyli tak, by przynosił największe korzyści biznesowe dla Twojej firmy?

Poniżej zamieszczamy wskazówki przygotowane przez naszych specjalistów w zakresie social media, które powinny pomóc Ci w jego prowadzeniu 🙂

13 dobrych praktyk prowadzenia fanpage

1. Dostosuj fanpage do grupy docelowej

Wytypuj konkretną grupę docelową, dokładnie określając persony (czyli Twojego konkretnego klienta). Musisz wiedzieć, do kogo kierować swoje treści.

2. Zwróć uwagę na formę wpisów, mając na uwadzę siłe ich organicznych zasięgów.

Publikuj najpierw:

  1. Video live
  2. Video
  3. Grafikę
  4. Tekst
  5. Linki

3. Kładź nacisk na wysoką jakość wpisów

Twoje treści powinny być przede wszystkim merytoryczne, ale czasem pozwól sobie na publikację lżejszych treści: podziel się oryginalnym cytatem, pokaż zdjęcie zza kulis, opowiedz ciekawą historię, zadaj pytanie, wywołaj wspomnienia, poleć fajną książkę — jednak wszystko powinno być powiązane z profilem Twojej działalności.

4. Zadbaj o stronę wizualną

Avatar i topek, są wizytówką Twojej marki. Dlatego powinny oddawać charakter Twojej firmy. Pamiętaj, by uzupełnić także wszystkie dane, na fanpage, typu — adres, telefon, usługi czy opis firmy.

5. Dbaj o fanów i o ich jakość

Nigdy nie kupuj fanów. Tworząc kampanię, mającą przynieść Ci polubienia strony — fanów, pamiętaj, by skierować ją tylko do Twojej grupy docelowej. W ten sposób zyskasz wartościowych fanów, zainteresowanych Twoim produktem czy usługą. Gdy już ich pozyskasz, odpowiadaj — jak najszybciej — na ich komentarze, opinie, angażuj ich. To podstawy budowania silnych relacji z fanami.

6. Bądź na bieżąco

Prowadząc fanpage, podpatruj co robi konkurencja, obserwuj najnowsze trendy związane z marketingiem w social media oraz nowości i trendy na Facebooku. Staraj się również wymyślać swoje nowe sposoby angażowania klientów.

7. Zwiększ dzienną liczbę publikacji

Jeżeli masz do powiedzenia coś ciekawego i autentycznego, nie ograniczaj się do jednego postu dziennie. Publikuj tylko treści wartościowe dla Twoich fanów.

8. Promuj najlepsze treści

Dobre i wartościowe treści zapewniają fanpage’owi zasięg wiralowy. Jeśli chcesz, aby dany wpis zyskał jeszcze większe zasięgi i dotarł do dodatkowych użytkowników Facebooka, promuj go.

9. Sprawdź kiedy Twoi fani są aktywni

Przetestuj i wyciągnij wnioski na ten temat. Powinieneś wiedzieć w jakich godzinach i dniach posty angażują największą liczbę użytkowników i publikuj w tych właśnie godzinach najbardziej wartościowe treści.

10. Stosuj emoji w tworzonych przez siebie treściach

Używając emoji na Facebooku, masz szansę na 57% więcej lajków, 33% więcej komentarzy i o 33% więcej udostępnień. Pamiętaj o tym i dąż do tego, by Fani udostępniali Twoje wpisy.

11. Dbaj o jakość zdjęć i grafik publikowanych na fanpage

Pamiętaj także o różnych dostępnych na fb formatach. Pamiętaj, by grafiki zapisywać w formacie PNG (unikasz wtedy podwójnej kompresji obrazu czyli degradacji jego jakości). Zarazem stosuj rozmiary grafik wymagane przez Facebooka i prowadź spójną komunikację graficzną na swoim fanpage.

12. Organizuj konkursy, podaruj zniżkę/wejściówkę

Zaoferuj swoim fanom zniżkę na dany produkt/usługę, dziękując im za lojalność wobec Twojej marki. Chcąc przyciągnąć nowych fanów, wzbudzić zainteresowanie marką, zorganizuj konkurs. Pamiętaj, by wybrać odpowiednią formą konkursu, stworzyć regulamin i przeprowadzić go, znając obowiązujące prawo i zasady panujące na Facebooku.

13. Testuj, analizuj, poprawiaj

Testuj nowe formy postów, cykle informacyjne, sprawdzaj co działa i tę treść powielaj. Testuj godziny, niczego nie zakładaj — testuj, analizuj i zmieniaj. Facebook to żywy organizm, nie ma tu ustalonych reguł — te wyznacza grupa Twoich fanów czyli klienci.

 


Jesteś zainteresowany współpracą z nami w zakresie prowadzenia fanpage odwiedź naszą stronę dedykowaną tej usłudze 👉 Prowadzimy facebooka i dowiedź się więcej. 👍

zobacz więcej prowadzimyfacebooka.pl

Komentarze