Co powiedział Sam Walton — założyciel Wall Mart, zapytany o recesję…
Autor: zpomyslami w Efektywne WsparcieChcemy pomóc Ci zrealizować plan podboju świata biznesu🚀, dlatego przygotowaliśmy subiektywne
13 dobrych praktyk jak poprawić swój marketing 📣
Przede wszystkim nie daj o sobie zapomnieć, zadbaj o swoją widoczność!
- Poznaj swojego idealnego klienta, czyli zbuduj persony marketingowe — określ swoją grupę odbiorców, tak żebyś wiedział, do kogo powinieneś kierować komunikaty.
- Przejrzyj Twoje obecne materiały marketingowe (strona www, ulotki, oferty itd.) — przede wszystkim sprawdź, czy są one aktualne. Jeżeli nie — uaktualnij je — sprawdź je, biorąc pod uwagę Twojego idealnego klienta — uzupełnij na nich to, czego może im brakować.
- Nie opieraj swoich działań o jeden kanał promocji. Dywersyfikuj kanały, przez które można Cię znaleźć — im więcej miejsc, w których można Cię znaleźć tym lepiej, ale..
- …przygotuj plan publikacji treści dla każdej platformy. Wybierz główne kanały kontaktu i wokół nich buduj komunikację, jasno określ, jak klienci mogą się z Tobą komunikować, nie buduj kanałów, których nie będziesz używał.
- Zamiast chwalić się swoimi osiągnięciami, pomagaj klientom. Pisz za pomocą języka korzyści Twojego klienta, rozwiązuj jego problemy. Dziel się wiedzą, przecież jesteś specjalistą w swojej działce, podziel się swoim doświadczeniem, pozycja eksperta na pewno przysporzy Ci odbiorców.
- Korzystaj z AIDY (lub podobnych modeli komunikacji marketingowej), przy tworzeniu swoich komunikatów (więcej o modelu AIDA na naszym blogu).
- Przygotuj długofalowy plan działania, pamiętaj — jednorazowe intensywne działanie marketingowe, daje gorsze efekty niż powolne budowanie świadomości w głowie klienta, zaplanuj jak, w długim okresie będziesz komunikował się z klientami.
- Dorzuć trochę humoru, nudna marka nikogo nie przyciągnie.
- Zbierz najczęściej padające pytania od Twoich klientów, odpowiedź na nie w swoich materiałach marketingowych.
- Poproś Twoich aktualnych klientów o referencje bądź opinie. Niezależnie czy w internecie, czy papierowo — zaprezentuj je swoim potencjalnym klientom. Gdy klient jest zadowolony z Twojej pracy, poproś o polecenie kolejnym klientom. Gdy nie jest, znajdź sposób, żeby usprawnić swój produkt lub usługę.
- Podsumuj swój poprzedni rok pod względem najbardziej dochodowych usług i skup się na promocji tych właśnie usług. Zastanów się również nad dosprzedażą tj. świadczeniem usług uzupełniających dla Twojej usługi głównej.
- Pozostań w kontakcie — zadbaj o to, żeby Twoja skrzynka e‑mail nie była przepełniona, formularze na stronach działały, a numer telefonu były poprawne — spróbuj skorzystać z każdego kanału kontaktu do Twojej firmy, sprawdź, czy faktycznie docierają do Ciebie wiadomości.
- Jeżeli Twoje produkty i usługi opierają się na indywidualnych rozwiązaniach, przygotuj szablony pytań, dzięki którym szybciej będziesz w stanie przygotować ofertę dla klienta.
#BiznesRazem

Jeżeli uważasz, że ten artykuł może przydać się Twoim klientom, współpracownikom — proszę przekaż go dalej :)
Zapraszamy Cię również do zapisu do Newslettera 👇
Dołącz teraz
Komentarze