Blog

Co powiedział Sam Walton — założyciel Wall Mart, zapytany o recesję…

Chcemy pomóc Ci zrealizować plan podboju świata biznesu🚀, dlatego przygotowaliśmy subiektywne

13 dobrych praktyk jak poprawić swój marketing 📣

Przede wszystkim nie daj o sobie zapomnieć, zadbaj o swoją widoczność!

  1. Poznaj swojego idealnego klienta, czyli zbuduj persony marketingowe — określ swoją grupę odbiorców, tak żebyś wiedział, do kogo powinieneś kierować komunikaty.
  2. Przejrzyj Twoje obecne materiały marketingowe (strona www, ulotki, oferty itd.) — przede wszystkim sprawdź, czy są one aktualne. Jeżeli nie — uaktualnij je — sprawdź je, biorąc pod uwagę Twojego idealnego klienta — uzupełnij na nich to, czego może im brakować.
  3. Nie opieraj swoich działań o jeden kanał promocji. Dywersyfikuj kanały, przez które można Cię znaleźć — im więcej miejsc, w których można Cię znaleźć tym lepiej, ale..
  4. …przygotuj plan publikacji treści dla każdej platformy. Wybierz główne kanały kontaktu i wokół nich buduj komunikację, jasno określ, jak klienci mogą się z Tobą komunikować, nie buduj kanałów, których nie będziesz używał.
  5. Zamiast chwalić się swoimi osiągnięciami, pomagaj klientom. Pisz za pomocą języka korzyści Twojego klienta, rozwiązuj jego problemy. Dziel się wiedzą, przecież jesteś specjalistą w swojej działce, podziel się swoim doświadczeniem, pozycja eksperta na pewno przysporzy Ci odbiorców.
  6. Korzystaj z AIDY (lub podobnych modeli komunikacji marketingowej), przy tworzeniu swoich komunikatów (więcej o modelu AIDA na naszym blogu).
  7. Przygotuj długofalowy plan działania, pamiętaj — jednorazowe intensywne działanie marketingowe, daje gorsze efekty niż powolne budowanie świadomości w głowie klienta, zaplanuj jak, w długim okresie będziesz komunikował się z klientami.
  8. Dorzuć trochę humoru, nudna marka nikogo nie przyciągnie.
  9. Zbierz najczęściej padające pytania od Twoich klientów, odpowiedź na nie w swoich materiałach marketingowych.
  10. Poproś Twoich aktualnych klientów o referencje bądź opinie. Niezależnie czy w internecie, czy papierowo — zaprezentuj je swoim potencjalnym klientom. Gdy klient jest zadowolony z Twojej pracy, poproś o polecenie kolejnym klientom. Gdy nie jest, znajdź sposób, żeby usprawnić swój produkt lub usługę.
  11. Podsumuj swój poprzedni rok pod względem najbardziej dochodowych usług i skup się na promocji tych właśnie usług. Zastanów się również nad dosprzedażą tj. świadczeniem usług uzupełniających dla Twojej usługi głównej.
  12. Pozostań w kontakcie — zadbaj o to, żeby Twoja skrzynka e‑mail nie była przepełniona, formularze na stronach działały, a numer telefonu były poprawne — spróbuj skorzystać z każdego kanału kontaktu do Twojej firmy, sprawdź, czy faktycznie docierają do Ciebie wiadomości.
  13. Jeżeli Twoje produkty i usługi opierają się na indywidualnych rozwiązaniach, przygotuj szablony pytań, dzięki którym szybciej będziesz w stanie przygotować ofertę dla klienta.

#BiznesRazem

 

Jeżeli uważasz, że ten artykuł może przydać się Twoim klientom, współpracownikom — proszę przekaż go dalej :)
Zapraszamy Cię również do zapisu do Newslettera 👇
Dołącz teraz

Komentarze