Blog

Rewolucja w AdWords. Reklamy tylko w TOP4

Google od jakiegoś czasu informowało o wprowadzeniu dodatkowej jednostki reklamowej, widocznej przy górnych pozycjach AdWords. Z kolejnych doniesień wynika jednak, że oprócz tej zmiany, zobaczymy kolejną. Nie będzie już reklam wyświetlanych po prawej stronie wyników wyszukiwania.

Jak podają oficjalne źródła, Google już prowadzi proces wyłączania prawej kolumny. Podjęte czynności są oczywiście wynikiem przeprowadzanych przez giganta z Mountain View badań, które najwidoczniej wskazują takie posunięcie jako wysoce efektywne.

Naprawdę nie będzie już wyników po prawej stronie?

Dokładnie mówiąc — tak. Chociaż możemy wspomnieć o jednym wyjątku, jakim są reklamy produktowe (PLA). Być może w przyszłości właśnie w tym miejscu Google realizować będzie swój nowy format reklamowy.

Jak to będzie teraz wyglądać?

Nad wynikami wyszukiwania będzie teraz widoczna dodatkowa, czwarta kreacja reklamowa. Może się ona pojawić również pod wynikami organicznymi, czyli u dołu. Największe prawdopodobieństwo dla wyświetlenia czterech jednostek będzie zachodzić dla fraz precyzyjnych, przy których współczynnik konwersji można oszacować jako wysoki.
Bez wątpienia reklamy w wersji desktopowej upodobnią się do tych, które znamy z mobile. Tam Google serwuje nam maksymalnie do 3 jednostek reklamowych.

google top4

Co to oznacza dla użytkowników i reklamodawców?

Z punktu widzenia użytkownika przełoży się to na lepsze dopasowanie i jakość reklam. Prawdopodobieństwo trafienia na stronę, która będzie spełniać oczekiwania użytkownika powinno zatem wzrosnąć. Dla reklamodawców przewidywać można natomiast wzrost kosztu za kliknięcie, który związany będzie ze zmniejszeniem powierzchni reklamowej i silniejszą konkurencją. Sam system AdWords ulegnie pewnemu ujednoliceniu dla wersji desktopowej i mobilnej.

Bądź widoczny w wynikach wyszukiwania. Wspólnie zadbajmy o Twoją dobrą pozycję w nowym TOP4. Chcesz dowiedzieć się więcej o Adwords — przeczytaj o systemie reklamowym Google.

Komentarze