Blog

Prowadzenie fanpage – czas i środki

Powszechnie uważa się, że prowadzenie fanpage jest rzeczą prostą i oczywistą. Złoty środek tkwi w trafnej odpowiedzi na poniższe pytania:

  • czy wiem, do kogo chce adresować swoje posty?
  • jaką treścią wzbudzę zainteresowanie?
  • jaką formę powinny mieć moje posty?
  • jak często je publikować i w jakich godzinach?
  • jaki budżet przeznaczyć na reklamę?
  • jak zwiększyć zasięg postów?

Strategia

Umiesz odpowiedzieć na te pytania? Świetnie, jesteś na bieżąco tak, jak i my :) Przemyślana koncepcja prowadzenia fanpge jest niezbędna. Pamiętaj jednak, że nie tworzy się jej raz na zawsze! Co jakiś trzeba ją weryfikować, biorąc pod uwagę wnikliwą analizę statystyk polubień, komentarzy czy udostępnień.

Gdy już znasz grupę docelową i koncepcję swojego fanpage, rozpoczynasz starania o wzrastające zaangażowanie fanów. Tu liczy się błyskotliwość, pomysłowość i błysk w oku, dzięki któremu będziesz śledzić branżowe informacje. Musisz mieć odpowiedni content i być na bieżąco, zarazem śledząc działania konkurencji i budując interakcje z fanami – potencjalnymi klientami.

Dodawanie zdjęć też wydaje się proste. Tylko pozornie. Zarezerwuj sobie czas, bądź w tym systematyczny i pamiętaj o prawach autorskich zdjęć! Na pozyskanie ciekawych zdjęć warto poświęcić nieco czasu. Do tego dochodzi obróbka graficzna zdjęć i tworzenie dedykowanych grafik oraz aplikacji, za pomocą których w pełni wyrazisz swoją markę.

Bez reklamy ani rusz

Reklama na Facebooku jest dziś koniecznością! Tylko niewielki odsetek fanów widzi na feedzie Twoje wpisy, a po drugie bez reklamy nie dotrzesz do użytkowników, na których najbardziej Ci zależy.

Teraz odpowiedz sobie na najważniejsze pytanie – czy Twój fanpge poradzi sobie bez strategii, analizy statystyk, przemyślanych postów, reklam?

Wiemy, że to ciężka praca, bo fanpage prowadzimy codziennie i lubimy to :)

Porozmawiajmy o Twoim fanpage.

Komentarze